-
Blz. 1
Programmabegroting 2022 - 2025
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Bestuurlijke hoofdlijnen
-
Blz. 4
Leeswijzer
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Bestuurlijke aanbieding
-
Blz. 7
Bestuurlijke aanbieding
-
Blz. 8
Uiteenzetting financiële positie
-
Blz. 9
Conclusie financiële positie
-
Blz. 10
Financiële resultaten 2022 -2025
-
Blz. 11
Aansluiting ten opzichte van de begroting 2021 - 2024
-
Blz. 12
Onderscheid naar incidenteel en structureel resultaat
-
Blz. 13
Lokale heffingen en woonlasten
-
Blz. 14
Ontwikkeling algemene reserve
-
Blz. 15
Investeringen
-
Blz. 16
Waar komt het geld vandaan?
-
Blz. 17
Waar wordt het geld aan besteed?
-
Blz. 18
Kerngegevens
-
Blz. 19
Kerngegevens
-
Blz. 20
Domeinen
-
Blz. 21
Domein 1 | Sociaal domein
-
Blz. 22
Domein 1 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 23
Visie
-
Blz. 24
Wat willen we bereiken in 2022?
-
Blz. 25
B22 1.1 Iedereen in De Ronde Venen doet mee
-
Blz. 26
B22 | 1.1.1 Regie op de ondersteuning van nieuwkomers
-
Blz. 27
B22 | 1.1.2 Inwoners die zijn aangewezen op beschermd wonen, krijgen ondersteuning in de eigen omgeving
-
Blz. 28
B22 | 1.1.3 Blijvende ondersteuning bieden aan gedupeerden toeslagenaffaire
-
Blz. 29
B22 1.2 De wijk is een prettige en veilige leefomgeving
-
Blz. 30
B22 | 1.2.1 In beleidsuitvoering is er aandacht voor inclusie
-
Blz. 31
B22 | 1.2.2 Herziene aanpak kindermishandeling vaststellen en uitvoeren
-
Blz. 32
B22 1.3 Inwoners leven gezond
-
Blz. 33
B22 | 1.3.1 Afspraken maken met lokale en regionale gezondheidspartners en zorgverzekeraars over de inzet van preventie
-
Blz. 34
B22 | 1.3.2 Meer huisartsen betrekken bij de lokale samenwerkingsagenda
-
Blz. 35
B22 | 1.3.3 We stimuleren sport en bewegen voor iedereen
-
Blz. 36
B22 1.4 Ouders voeden op met vertrouwen
-
Blz. 37
B22 | 1.4.1 We werken samen met maatschappelijke partners aan het versterken van het sociale netwerk van ieder gezin
-
Blz. 38
B22 | 1.4.2 Start met de bouw van het kindcentrum
-
Blz. 39
B22 | 1.4.3 We stimuleren techniekonderwijs
-
Blz. 40
B22 1.5 Inwoners zorgen voor zichzelf
-
Blz. 41
B22 | 1.5.1 Wij zetten in op een sterke sociale basis
-
Blz. 42
B22 | 1.5.2 Het managen van het bijstandsvolume door het, waar mogelijk, minimaliseren van instroom en het maximaliseren en verduurzamen van uitstroom
-
Blz. 43
B22 | 1.5.3 Het optimaliseren van ondersteuning aan inwoners die in armoede en schulden leven
-
Blz. 44
B22 1.6 Inwoners kijken om naar anderen
-
Blz. 45
B22 | 1.6.1 We zetten in op een omgeving die ontmoeting stimuleert
-
Blz. 46
Domein 1 | Indicatoren
-
Blz. 47
Indicatoren
-
Blz. 48
Toelichting
-
Blz. 49
Domein 1 | Verbonden partijen
-
Blz. 50
Gemeenschappelijke gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 51
Kansis (Stichting Beschut Werk)
-
Blz. 52
Kansis Groen (Stichting Groenwerk)
-
Blz. 53
Domein 1 | Wat mag het kosten?
-
Blz. 54
Wat mag het kosten?
-
Blz. 55
Aansluiting ten opzichte van begroting 2021 - 2024
-
Blz. 56
Domein 2 | Economie, wonen en fysieke leefomgeving
-
Blz. 57
Domein 2 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 58
Visie
-
Blz. 59
Wat willen we bereiken in 2022?
-
Blz. 60
B22 2.1 Verbeteren van het ondernemers- en vestigingsklimaat voor ondernemers
-
Blz. 61
B22 | 2.1.1 Verbeteren van de samenwerking met ondernemers(verenigingen) en optimalisatie van dienstverleningsprocessen
-
Blz. 62
B22 | 2.1.2 Aanpak (her)ontwikkeling Mijdrecht, uitwerken Omgevingsvisie onderdeel werken, samenwerking Utrecht-West
-
Blz. 63
B22 2.2 De woningvoorraad in De Ronde Venen moet betaalbaar, duurzaam, voldoende divers zijn en goed inzetbaar voor de diverse leeftijds- en doelgroepen
-
Blz. 64
B22 | 2.2.1 Realiseren van 30% sociale huur en 15% middenhuur bij nieuwbouw
-
Blz. 65
B22 | 2.2.2 Ontwikkeling woningbouwlocaties conform de Ruimtelijke verkenning wonen
-
Blz. 66
B22 | 2.2.3 Implementatie vereveningsfonds sociale woningbouw
-
Blz. 67
B22 2.3 Verbeteren van bereikbaarheid en (fiets)veiligheid
-
Blz. 68
B22 | 2.3.1 Uitvoering van maatregelen op basis van Fietsplan 2019 - 2022 en van maatregelen om verkeerskundige knelpunten op te lossen
-
Blz. 69
B22 | 2.3.2 Actief uitdragen van het Strategisch OV-plan voor de voorbereiding van de concessieverlening 2023
-
Blz. 70
B22 | 2.3.3 Actief inbrengen van de gemeentelijke belangen in het project Toekomst N201
-
Blz. 71
B22 2.4 De Omgevingswet implementeren, opgavegericht en samen met inwoners
-
Blz. 72
B22 | 2.4.1 De complete keten voor vooroverleg en omgevingsvergunning is ingericht en getest; besluitvorming die hiervoor nodig is, is gereed
-
Blz. 73
B22 | | 2.4.2. Het Omgevingsvisieproces wordt opgestart
-
Blz. 74
B22 2.5 Het bereiken en in stand houden van een veilige, schone en gezonde fysieke leefomgeving (o.a. milieu, afval en riolering) voor nu en de toekomst
-
Blz. 75
B22 | 2.5.1 Het meerjarig uitvoeringsprogramma waarbij alle tuinen op het toemaakdek worden onderzocht op loodgehalten, is opgesteld en wordt uitgevoerd
-
Blz. 76
B22 | 2.5.2 De gemeente neemt deel aan de Bestuurlijke Regie Schiphol, het cluster Groene Hart en de kerngroep Provincie Utrecht
-
Blz. 77
B22 | 2.5.3 Bij ruimtelijke projecten is klimaatadaptatie een vast onderdeel van het ontwerpproces
-
Blz. 78
B22 | 2.5.4 De gemeente stimuleert met actieve communicatie inwoners en ondernemers om hun percelen te vergroenen.
-
Blz. 79
B22 | 2.5.5 De gemeente neemt in beleidsdocumenten en in lokale regelgeving op hoe we omgaan met de thema’s wateroverlast, hitte, droogte en overstromingen
-
Blz. 80
B22 2.6 De Ronde Venen is klimaatneutraal in 2040 (CO2)
-
Blz. 81
B22 | 2.6.1 Wij werken samen met inwoners en bedrijven aan verduurzaming
-
Blz. 82
B22 | 2.6.2 Transitieplan Elektriciteit uitvoeren
-
Blz. 83
B22 | 2.6.3 Uitvoeren strategie warmtetransitie
-
Blz. 84
B22 | 2.6.4 Opleveren van Regionale Energiestrategie U16
-
Blz. 85
B22 | 2.6.5 Stimuleren circulaire economie
-
Blz. 86
B22 | 2.6.6 Actualiseren spoorboekje Klimaatneutraal 2040
-
Blz. 87
B22 2.7 Realiseren van 75% afvalscheiding in 2022
-
Blz. 88
B22 | 2.7.1 Stimuleren van meer afvalscheiding
-
Blz. 89
B22 2.8 Inzetten op kwalitatief groen met aandacht voor de biodiversiteit
-
Blz. 90
B22 | 2.8.1 We bestrijden de Japanse duizendknoop op zoveel mogelijk risicolocaties
-
Blz. 91
B22 2.9 De recreatieve potentie van onze gemeente benutten en ontsluiten voor inwoners en bezoekers
-
Blz. 92
B22 | 2.9.1 We stimuleren samenwerking tussen toerisme- en recreatie-ondernemers uit de verschillende dorpen en we ondersteunen gebiedspromotie
-
Blz. 93
B22 2.10 Het cultureel erfgoed beschermen en behouden en meer inwoners en bezoekers in aanraking laten komen met de cultuurhistorische waardes van onze gemeente
-
Blz. 94
B22 | 2.10.1 Monitoren onderhoudstoestand monumenten
-
Blz. 95
B22 | 2.10.2 Faciliteren ontwikkeling en herbestemming forten
-
Blz. 96
B22 | 2.10.3 Afronding en uitvoering kerkenvisie
-
Blz. 97
Domein 2 | Indicatoren
-
Blz. 98
Indicatoren
-
Blz. 99
Toelichting
-
Blz. 100
Domein 2 | Verbonden partijen
-
Blz. 101
Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 102
Stichting Mooisticht
-
Blz. 103
Afvalverwerking Utrecht
-
Blz. 104
Omgevingsdienst regio Utrecht
-
Blz. 105
Marickenland
-
Blz. 106
Gebiedsprogramma Utrecht-West
-
Blz. 107
Domein 2 | Wat mag het kosten?
-
Blz. 108
Wat mag het kosten?
-
Blz. 109
Aansluiting ten opzichte van begroting 2021 - 2024
-
Blz. 110
Domein 3 | Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
-
Blz. 111
Domein 3 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 112
Visie
-
Blz. 113
Wat willen we bereiken in 2022?
-
Blz. 114
B22 3.1 Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties en onze (veiligheids) partners (verder) uitvoering geven aan het Integraal Veiligheidsplan
-
Blz. 115
B22 | 3.1.1 We verbinden onze zorg- en veiligheidspartners met elkaar
-
Blz. 116
B22 | 3.1.2 We vergroten de maatschappelijke weerbaarheid in cyberveiligheid
-
Blz. 117
B22 | 3.1.3 We betrekken inwoners en buurten bij de aanpak van onveiligheid
-
Blz. 118
B22 | 3.1.4 We pakken de georganiseerde criminaliteit aan
-
Blz. 119
B22 | 3.1.5 We intensiveren en integreren toezicht en handhaving op de verschillende beleidsterreinen (zoals verkeer, openbare ruimte, sociaal domein en burgerzaken)
-
Blz. 120
B22 | 3.1.6 We evalueren het integraal veiligheidsplan (IVP) en stellen een nieuwe op dat in 2023 door de raad wordt vastgesteld
-
Blz. 121
B22 | 3.1.7 We zijn actief betrokken bij de VRU Brandweer
-
Blz. 122
B22 3.2 Een soepele overgang naar de nieuwe bestuursperiode
-
Blz. 123
B22 | 3.2.1 We ondersteunen de nieuwe gemeenteraad en het college om een goede start te maken
-
Blz. 124
B22 3.3 Regionale samenwerking benutten om lokale opgaven te realiseren
-
Blz. 125
B22 | 3.3.1 Vormen van allianties n.a.v. Integraal Ruimtelijk Perspectief (IRP) en NOVI-gebied Groene Hart
-
Blz. 126
B22 | 3.3.2 Herzien Nota Verbonden Partijen
-
Blz. 127
B22 3.4 Verbindend, innovatief en ondernemend besturen
-
Blz. 128
B22 | 3.4.1 Participatiebeleid
-
Blz. 129
B22 | 3.4.2 Meer betrekken van kinderen en activeren van jongeren
-
Blz. 130
B22 3.5 Het realiseren van een eigentijdse en moderne vorm van dienstverlening aan inwoners, met een specifieke focus op digitale selfservice en meerkanalenbenadering
-
Blz. 131
B22 | 3.5.1 Digitale selfservice voor de producten van burgerzaken te vergroten waar mogelijk en maatwerk waar nodig
-
Blz. 132
B22 | 3.5.2 De website wordt doorontwikkeld
-
Blz. 133
B22 3.6 Een veilige informatievoorziening en privacybescherming
-
Blz. 134
B22 | 3.6.1 Stimuleren bewustwording
-
Blz. 135
B22 | 3.6.2 Beter voorbereid zijn op incidenten
-
Blz. 136
B22 | 3.6.3 Privacyrisico's meer gestructureerd in beeld brengen
-
Blz. 137
B22 3.7 Bewustwording van datagestuurd werken
-
Blz. 138
B22 | 3.7.1 Evaluatie project datagestuurd werken
-
Blz. 139
B22 | 3.7.2 Besluitvorming over toekomst datagestuurd werken
-
Blz. 140
B22 3.8 Duidelijkheid over de toekomst van het gemeentehuis
-
Blz. 141
B22 | 3.8.1 Het opstellen van een raadsvoorstel waarin een besluit wordt genomen over het vervolg
-
Blz. 142
B22 3.9 Onze dorpshuizen zijn toekomstbestendig
-
Blz. 143
B22 | 3.9.1 Opstellen van kaders voor het toekomstbesteding maken en houden van de dorpshuizen
-
Blz. 144
B22 3.10 Het in kaart brengen van en oppakken van uitdagingen in de lokale samenleving na de coronacrisis
-
Blz. 145
B22 | 3.10.1 Opstellen van herstelplan met maatregelen op de korte en middellange termijn
-
Blz. 146
B22 3.11 Borgen controlfunctie en zorgen voor een stabiel financieel beleid
-
Blz. 147
B22 | 3.11.1 Rechtmatigheidsverklaring en doorontwikkeling interne controle
-
Blz. 148
B22 | 3.11.2 Actueel houden financieel beleid
-
Blz. 149
B22 | 3.11.3 Maatschappelijke effectsturing
-
Blz. 150
Domein 3 | Indicatoren
-
Blz. 151
Indicatoren
-
Blz. 152
Toelichting
-
Blz. 153
Domein 3 | Verbonden partijen
-
Blz. 154
Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
-
Blz. 155
Het veiligheidshuis
-
Blz. 156
Stichting Beveiliging Bedrijventerrein De Ronde Venen (SBB)
-
Blz. 157
Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen (RHC VV)
-
Blz. 158
Stichting Regionaal Inkoopbureau IJmond & Kennemerland (RIJK)
-
Blz. 159
Amstelland-Meerlandenoverleg
-
Blz. 160
Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)
-
Blz. 161
Belastingsamenwerking Amstelland
-
Blz. 162
BNG Bank
-
Blz. 163
N.V. Vitens
-
Blz. 164
U10
-
Blz. 165
Domein 3 | Wat mag het kosten?
-
Blz. 166
Wat mag het kosten?
-
Blz. 167
Aansluiting ten opzichte van begroting 2021 - 2024
-
Blz. 168
Paragrafen
-
Blz. 169
Lokale heffingen
-
Blz. 170
Samenvatting
-
Blz. 171
Meerjarig overzicht van de opbrengsten van lokale heffingen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 172
Onroerende zaakbelasting voor woningen en niet-woningen
-
Blz. 173
Onroerende zaakbelastingen en de relatie met de algemene uitkering
-
Blz. 174
Onroerende zaakbelastingen in vergelijking met omliggende gemeenten
-
Blz. 175
Rioolheffing
-
Blz. 176
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 177
Precariobelasting
-
Blz. 178
Overige heffingen en tarieven
-
Blz. 179
Forensenbelasting
-
Blz. 180
Landtoeristenbelasting
-
Blz. 181
Watertoeristenbelasting
-
Blz. 182
Hondenbelasting
-
Blz. 183
Ontwikkeling woonlasten voor inwoners
-
Blz. 184
Ontwikkeling belastingdruk voor ondernemers
-
Blz. 185
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 186
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 187
Samenvatting
-
Blz. 188
Beleidskader voor weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 189
Financiële kengetallen
-
Blz. 190
Ontwikkeling investeringsplafond met een maatschappelijk nut
-
Blz. 191
Relatie tussen de omvang van afschrijvingen en die van aflossingen
-
Blz. 192
Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 193
Beschikbare weerstandscapaciteit, risico's en weerstandsvermogen
-
Blz. 194
Top tien van de risico's
-
Blz. 195
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 196
Kapitaalgoederen
-
Blz. 197
Samenvatting
-
Blz. 198
Wegen | Beleid
-
Blz. 199
Wegen | Uitvoering
-
Blz. 200
Wegen | Financiën
-
Blz. 201
Riolering | Beleid
-
Blz. 202
Riolering | Uitvoering
-
Blz. 203
Riolering | Financiën
-
Blz. 204
Water | Beleid
-
Blz. 205
Water | Uitvoering
-
Blz. 206
Water | Financiën
-
Blz. 207
Groen | Beleid
-
Blz. 208
Groen | Uitvoering
-
Blz. 209
Groen | Financiën
-
Blz. 210
Gebouwen | Beleid
-
Blz. 211
Gebouwen | Uitvoering
-
Blz. 212
Gebouwen | Financiën
-
Blz. 213
Financiering
-
Blz. 214
Samenvatting
-
Blz. 215
Beleidskader
-
Blz. 216
Risicobeheersing - Algemeen
-
Blz. 217
Risicobeheersing - Kasgeldlimiet
-
Blz. 218
Berekening geldstromen en toets op de kasgeldlimiet
-
Blz. 219
Risicobeheersing - Renterisiconorm
-
Blz. 220
Ontwikkeling langlopende leningen
-
Blz. 221
Leningenportefeuille
-
Blz. 222
Schatkistbankieren
-
Blz. 223
Rente- en treasuryresultaat
-
Blz. 224
Bedrijfsvoering
-
Blz. 225
Samenvatting
-
Blz. 226
Beleidskader voor bedrijfsvoering
-
Blz. 227
Bedrijfsvoering | Personeel & organisatie
-
Blz. 228
Bedrijfsvoering | Informatievoorziening & automatisering
-
Blz. 229
Bedrijfsvoering | Juridische zaken
-
Blz. 230
Bedrijfsvoering | Communicatie
-
Blz. 231
Bedrijfsvoering | Facilitaire zaken & huisvesting
-
Blz. 232
Doelmatigheids- en doeltreffendheidsonderzoeken
-
Blz. 233
Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 234
Ontwikkeling formatie
-
Blz. 235
Bedrijfsvoeringskosten | Definities
-
Blz. 236
Overhead
-
Blz. 237
Apparaatskosten
-
Blz. 238
Verbonden partijen
-
Blz. 239
Samenvatting
-
Blz. 240
Beleidskader voor verbonden partijen
-
Blz. 241
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 242
Gemeenschappelijke gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 243
Gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 244
Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht (ODrU)
-
Blz. 245
Gemeenschappelijke regeling Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
-
Blz. 246
Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Utrecht
-
Blz. 247
Gemeenschappelijke regeling Historisch Centrum Vecht en Venen
-
Blz. 248
Amstelland Meerlanden overleg
-
Blz. 249
Gemeentebelastingen Amstelland
-
Blz. 250
Financiële gegevens van de gemeenschappelijke regelingen (x € 1.000 )
-
Blz. 251
Deelnemingen
-
Blz. 252
Overige deelnemeningen
-
Blz. 253
Grondbeleid
-
Blz. 254
Samenvatting
-
Blz. 255
Bouwgronden in exploitatie | Algemeen
-
Blz. 256
Bouwgronden in exploitatie | Beleidskader
-
Blz. 257
Bouwgronden in exploitatie | Financieel totaaloverzicht
-
Blz. 258
De Maricken | Stand van zaken
-
Blz. 259
Land van Winkel | Stand van zaken
-
Blz. 260
Stationslocatie Mijdrecht | Stand van zaken
-
Blz. 261
Eigendommen niet voor de publieke taak bestemd
-
Blz. 262
Verstrekte en ontvangen subsidies en bijdragen
-
Blz. 263
Inleiding
-
Blz. 264
Financieel overzicht van te verstrekken subsidies en bijdragen
-
Blz. 265
Toelichting op de te verstrekken subsidies en bijdragen
-
Blz. 266
Financieel overzicht van te ontvangen subsidies en bijdragen
-
Blz. 267
Financiële begroting
-
Blz. 268
01 | Financieel totaaloverzicht
-
Blz. 269
Financieel totaaloverzicht
-
Blz. 270
Totaal van de drie domeinen en de tien programma's
-
Blz. 271
02 | Overzicht algemene dekkingsmiddelen, overhead, vennootschapsbelasting, post onvoorzien en overige stelposten
-
Blz. 272
Algemene dekkingsmiddelen | Financieel meerjarenoverzicht
-
Blz. 273
Algemene dekkingsmiddelen | Treasury
-
Blz. 274
Algemene dekkingsmiddelen | Onroerendezaakbelasting voor woningen en niet-woningen
-
Blz. 275
Algemene dekkingsmiddelen | Overige belastingen
-
Blz. 276
Algemene dekkingsmiddelen | Algemene uitkering
-
Blz. 277
Algemene dekkingsmiddelen | Overige baten en lasten waaronder de post onvoorzien
-
Blz. 278
Algemene dekkingsmiddelen | Vennootschapsbelasting
-
Blz. 279
Overhead
-
Blz. 280
03 | Beleidsontwikkelingen
-
Blz. 281
Inleiding
-
Blz. 282
Totaaloverzicht
-
Blz. 283
Specificatie beleidsontwikkelingen
-
Blz. 284
Toelichting op de aanvullingen op de Kadernota 2022
-
Blz. 285
04 | Financiële effecten van raadsbesluiten tot en met september 2021
-
Blz. 286
Inleiding
-
Blz. 287
Totaaloverzicht
-
Blz. 288
Specificatie raadsbesluiten
-
Blz. 289
05 | Autonome ontwikkelingen
-
Blz. 290
Inleiding
-
Blz. 291
Totaaloverzicht
-
Blz. 292
Domein 1 | Sociaal domein
-
Blz. 293
Domein 2 | Economie, wonen en fysieke leefomgeving
-
Blz. 294
Domein 3 | Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financien
-
Blz. 295
06 | Ontwikkeling sociaal domein
-
Blz. 296
Inleiding
-
Blz. 297
Toelichting op de meerjarige financiële ontwikkeling van het sociaal domein
-
Blz. 298
Meerjarige financiële ontwikkeling sociaal domein
-
Blz. 299
07 | Borg- en garantstellingen
-
Blz. 300
Inleiding
-
Blz. 301
Overzicht borg- en garantstellingen 2020 - 2022 (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 302
Toelichting
-
Blz. 303
08 | Meerjarenprognose balans en EMU-saldo
-
Blz. 304
Inleiding
-
Blz. 305
Balansprognose per 31 december voor de jaren 2020 - 2025 (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 306
EMU-saldo
-
Blz. 307
09 | Overzicht incidentele baten en lasten 2022 - 2025
-
Blz. 308
Inleiding
-
Blz. 309
Totaaloverzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 310
01 | Sociaal domein
-
Blz. 311
02 | Economie, wonen en fysieke leefomgeving
-
Blz. 312
03 | Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
-
Blz. 313
10 | Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves 2022 - 2025
-
Blz. 314
Inleiding
-
Blz. 315
Structurele onttrekkingen aan de reserves (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 316
11 | De stand en het gespecificeerde verloop van reserves
-
Blz. 317
Inleiding
-
Blz. 318
Ontwikkeling eigen vermogen per 31 december 2020- 2025 (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 319
Algemene reseve
-
Blz. 320
Bestemmingsreserves
-
Blz. 321
Toelichting op de bestemmingsreserves
-
Blz. 322
12 | De stand en het gespecificeerde verloop van voorzieningen
-
Blz. 323
Inleiding
-
Blz. 324
Voorzieningen
-
Blz. 325
Toelichting op de voorzieningen
-
Blz. 326
13 | Overzicht investeringen 2022 - 2025
-
Blz. 327
Investeringen
-
Blz. 328
Totaaloverzicht investeringen 2022 - 2025
-
Blz. 329
1. Afval
-
Blz. 330
2. Bedrijfsmiddelen - automatisering
-
Blz. 331
3. Bedrijfsmiddelen - voertuigen en materialen
-
Blz. 332
4. Bestuur - automatisering
-
Blz. 333
5. Openbaar groen en (openlucht) recreatie
-
Blz. 334
6. Openbare ruimte (wegen, bruggen, verlichting e.d.)
-
Blz. 335
7. Riolering
-
Blz. 336
8. Sportaccommodaties
-
Blz. 337
14 | Overzicht afschrijvingslasten
-
Blz. 338
Meerjarig overzicht van de afschrijvingslasten
-
Blz. 339
Toelichting op het meerjarig overzicht van de afschrijvingslasten.
-
Blz. 340
15 | Ombuigingen 2022 - 2025
-
Blz. 341
Samenvatting
-
Blz. 342
Domein 1 | Sociaal domein
-
Blz. 343
Toelichting op de aanpassingen van de ombuigingen in domein 1
-
Blz. 344
Domein 2 | Economie, wonen en fysieke leefomgeving
-
Blz. 345
Toelichting op de aanpassingen van de ombuigingen in domein 2
-
Blz. 346
Domein 3 | Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
-
Blz. 347
Concretisering taakstelling
-
Blz. 348
16 | Overzicht taakvelden
-
Blz. 349
Inleiding
-
Blz. 350
Overzicht lasten en baten per taakveld 2020 - 2025
-
Blz. 351
17 | Begrippenlijst
-
Blz. 352
Begrippenlijst
-
Blz. 353
18 | Afkortingen
-
Blz. 354
Afkortingen
-
Blz. 355
19 | Overzicht aangenomen amendementen en moties bij de begrotingsbehandeling
-
Blz. 356
Inleiding
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap