-
Blz. 1
Programmarekening 2022
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Bestuurlijke hoofdlijnen
-
Blz. 4
Leeswijzer
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Bestuurlijk terugblik 2022
-
Blz. 7
Bestuurlijke terugblik
-
Blz. 8
Uiteenzetting van de financiële positie
-
Blz. 9
Conclusie financiële positie
-
Blz. 10
Financieel resultaat
-
Blz. 11
Hoofdlijnenanalyse
-
Blz. 12
Structureel en incidenteel resultaat
-
Blz. 13
Doorwerking naar begroting 2023 - 2026
-
Blz. 14
Lokale heffingen
-
Blz. 15
Ontwikkeling reservepositie
-
Blz. 16
Investeringen
-
Blz. 17
Waar komt het geld vandaan?
-
Blz. 18
Waar is geld aan besteed?
-
Blz. 19
Kerngegevens 2019 - 2022
-
Blz. 20
Kerngegevens 2019 - 2022
-
Blz. 21
Jaarverslag 2022 | Programma's
-
Blz. 22
Programma 1 | Sociaal domein
-
Blz. 23
Programma 1 | Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 24
Doelstelling voor 2022
-
Blz. 25
B22 1.1 Iedereen in De Ronde Venen doet mee
-
Blz. 26
B22 | 1.1.1 Regie op de ondersteuning van nieuwkomers
-
Blz. 27
B22 | 1.1.2 Inwoners die zijn aangewezen op beschermd wonen, krijgen ondersteuning in de eigen omgeving
-
Blz. 28
B22 | 1.1.3 Blijvende ondersteuning bieden aan gedupeerden toeslagenaffaire
-
Blz. 29
B22 1.2 De wijk is een prettige en veilige leefomgeving
-
Blz. 30
B22 | 1.2.1 In beleidsuitvoering is er aandacht voor inclusie
-
Blz. 31
B22 | 1.2.2 Herziene aanpak kindermishandeling vaststellen en uitvoeren
-
Blz. 32
B22 1.3 Inwoners leven gezond
-
Blz. 33
B22 | 1.3.1 Afspraken maken met lokale en regionale gezondheidspartners en zorgverzekeraars over de inzet van preventie
-
Blz. 34
B22 | 1.3.2 Meer huisartsen betrekken bij de lokale samenwerkingsagenda
-
Blz. 35
B22 | 1.3.3 We stimuleren sport en bewegen voor iedereen
-
Blz. 36
B22 1.4 Ouders voeden op met vertrouwen
-
Blz. 37
B22 | 1.4.1 We werken samen met maatschappelijke partners aan het versterken van het sociale netwerk van ieder gezin
-
Blz. 38
B22 | 1.4.2 Start met de bouw van het kindcentrum
-
Blz. 39
B22 | 1.4.3 We stimuleren techniekonderwijs
-
Blz. 40
B22 1.5 Inwoners zorgen voor zichzelf
-
Blz. 41
B22 | 1.5.1 Wij zetten in op een sterke sociale basis
-
Blz. 42
B22 | 1.5.2 Het managen van het bijstandsvolume door het, waar mogelijk, minimaliseren van instroom en het maximaliseren en verduurzamen van uitstroom
-
Blz. 43
B22 | 1.5.3 Het optimaliseren van ondersteuning aan inwoners die in armoede en schulden leven
-
Blz. 44
B22 1.6 Inwoners kijken om naar anderen
-
Blz. 45
B22 | 1.6.1 We zetten in op een omgeving die ontmoeting stimuleert
-
Blz. 46
Programma 1 | Indicatoren
-
Blz. 47
Indicatoren
-
Blz. 48
Programma 1 | Verbonden partijen
-
Blz. 49
Gemeenschappelijke gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 50
Kansis (Stichting Beschut Werk)
-
Blz. 51
Kansis Groen (Stichting Groenwerk)
-
Blz. 52
Programma 1 | Wat heeft het gekost?
-
Blz. 53
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 54
Programma 2 | Economie, wonen en fysieke leefomgeving
-
Blz. 55
Programma 2 | Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 56
Doelstelling voor 2022
-
Blz. 57
B22 2.1 Verbeteren van het ondernemers- en vestigingsklimaat voor ondernemers
-
Blz. 58
B22 | 2.1.1 Verbeteren van de samenwerking met ondernemers(verenigingen) en optimalisatie van dienstverleningsprocessen
-
Blz. 59
B22 | 2.1.2 Aanpak (her)ontwikkeling Mijdrecht, uitwerken Omgevingsvisie onderdeel werken, samenwerking Utrecht-West
-
Blz. 60
B22 2.2 De woningvoorraad in De Ronde Venen moet betaalbaar, duurzaam, voldoende divers zijn en goed inzetbaar voor de diverse leeftijds- en doelgroepen
-
Blz. 61
B22 | 2.2.1 Realiseren van 30% sociale huur en 15% middenhuur bij nieuwbouw
-
Blz. 62
B22 | 2.2.2 Ontwikkeling woningbouwlocaties conform de Ruimtelijke verkenning wonen
-
Blz. 63
B22 | 2.2.3 Implementatie vereveningsfonds sociale woningbouw
-
Blz. 64
B22 2.3 Verbeteren van bereikbaarheid en (fiets)veiligheid
-
Blz. 65
B22 | 2.3.1 Uitvoering van maatregelen op basis van Fietsplan 2019 - 2022 en van maatregelen om verkeerskundige knelpunten op te lossen
-
Blz. 66
B22 | 2.3.2 Actief uitdragen van het Strategisch OV-plan voor de voorbereiding van de concessieverlening 2023
-
Blz. 67
B22 | 2.3.3 Actief inbrengen van de gemeentelijke belangen in het project Toekomst N201
-
Blz. 68
B22 2.4 De Omgevingswet implementeren, opgavegericht en samen met inwoners
-
Blz. 69
B22 | 2.4.1 De complete keten voor vooroverleg en omgevingsvergunning is ingericht en getest; besluitvorming die hiervoor nodig is, is gereed
-
Blz. 70
B22 | 2.4.2. Het Omgevingsvisieproces wordt opgestart
-
Blz. 71
B22 2.5 Het bereiken en in stand houden van een veilige, schone en gezonde fysieke leefomgeving (o.a. milieu, afval en riolering) voor nu en de toekomst
-
Blz. 72
B22 | 2.5.1 Het meerjarig uitvoeringsprogramma waarbij alle tuinen op het toemaakdek worden onderzocht op loodgehalten, is opgesteld en wordt uitgevoerd
-
Blz. 73
B22 | 2.5.2 De gemeente neemt deel aan de Bestuurlijke Regie Schiphol, het cluster Groene Hart en de kerngroep Provincie Utrecht
-
Blz. 74
B22 | 2.5.3 Bij ruimtelijke projecten is klimaatadaptatie een vast onderdeel van het ontwerpproces
-
Blz. 75
B22 | 2.5.4 De gemeente stimuleert met actieve communicatie inwoners en ondernemers om hun percelen te vergroenen.
-
Blz. 76
B22 | 2.5.5 De gemeente neemt in beleidsdocumenten en in lokale regelgeving op hoe we omgaan met de thema’s wateroverlast, hitte, droogte en overstromingen
-
Blz. 77
B22 2.6 De Ronde Venen is klimaatneutraal in 2040 (CO2)
-
Blz. 78
B22 | 2.6.1 Wij werken samen met inwoners en bedrijven aan verduurzaming
-
Blz. 79
B22 | 2.6.2 Transitieplan Elektriciteit uitvoeren
-
Blz. 80
B22 | 2.6.3 Uitvoeren strategie warmtetransitie
-
Blz. 81
B22 | 2.6.4 Opleveren van Regionale Energiestrategie U16
-
Blz. 82
B22 | 2.6.5 Stimuleren circulaire economie
-
Blz. 83
B22 | 2.6.6 Actualiseren spoorboekje Klimaatneutraal 2040
-
Blz. 84
B22 2.7 Realiseren van 75% afvalscheiding in 2022
-
Blz. 85
B22 | 2.7.1 Stimuleren van meer afvalscheiding
-
Blz. 86
B22 2.8 Inzetten op kwalitatief groen met aandacht voor de biodiversiteit
-
Blz. 87
B22 | 2.8.1 We bestrijden de Japanse duizendknoop op zoveel mogelijk risicolocaties
-
Blz. 88
B22 2.9 De recreatieve potentie van onze gemeente benutten en ontsluiten voor inwoners en bezoekers
-
Blz. 89
B22 | 2.9.1 We stimuleren samenwerking tussen toerisme- en recreatie-ondernemers uit de verschillende dorpen en we ondersteunen gebiedspromotie
-
Blz. 90
B22 2.10 Het cultureel erfgoed beschermen en behouden en meer inwoners en bezoekers in aanraking laten komen met de cultuurhistorische waardes van onze gemeente
-
Blz. 91
B22 | 2.10.1 Monitoren onderhoudstoestand monumenten
-
Blz. 92
B22 | 2.10.2 Faciliteren ontwikkeling en herbestemming forten
-
Blz. 93
B22 | 2.10.3 Afronding en uitvoering kerkenvisie
-
Blz. 94
Programma 2 | Indicatoren
-
Blz. 95
Indicatoren
-
Blz. 96
Programma 2 | Verbonden partijen
-
Blz. 97
Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 98
Stichting Mooisticht
-
Blz. 99
Afvalverwerking Utrecht
-
Blz. 100
Omgevingsdienst regio Utrecht
-
Blz. 101
Marickenland
-
Blz. 102
Gebiedsprogramma Utrecht-West
-
Blz. 103
Programma 2 | Wat heeft het gekost?
-
Blz. 104
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 105
Programma 3 | Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
-
Blz. 106
Programma 3 | Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 107
Doelstelling voor 2022
-
Blz. 108
B22 3.1 Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties en onze (veiligheids) partners (verder) uitvoering geven aan het Integraal Veiligheidsplan
-
Blz. 109
B22 | 3.1.1 We verbinden onze zorg- en veiligheidspartners met elkaar
-
Blz. 110
B22 | 3.1.2 We vergroten de maatschappelijke weerbaarheid in cyberveiligheid
-
Blz. 111
B22 | 3.1.3 We betrekken inwoners en buurten bij de aanpak van onveiligheid
-
Blz. 112
B22 | 3.1.4 We pakken de georganiseerde criminaliteit aan
-
Blz. 113
B22 | 3.1.5 We intensiveren en integreren toezicht en handhaving op de verschillende beleidsterreinen (zoals verkeer, openbare ruimte, sociaal domein en burgerzaken)
-
Blz. 114
B22 | 3.1.6 We evalueren het integraal veiligheidsplan (IVP) en stellen een nieuwe op dat in 2023 door de raad wordt vastgesteld
-
Blz. 115
B22 | 3.1.7 We zijn actief betrokken bij de VRU Brandweer
-
Blz. 116
B22 3.2 Een soepele overgang naar de nieuwe bestuursperiode
-
Blz. 117
B22 | 3.2.1 We ondersteunen de nieuwe gemeenteraad en het college om een goede start te maken
-
Blz. 118
B22 3.3 Regionale samenwerking benutten om lokale opgaven te realiseren
-
Blz. 119
B22 | 3.3.1 Vormen van allianties n.a.v. Integraal Ruimtelijk Perspectief (IRP) en NOVI-gebied Groene Hart
-
Blz. 120
B22 | 3.3.2 Herzien Nota Verbonden Partijen
-
Blz. 121
B22 3.4 Verbindend, innovatief en ondernemend besturen
-
Blz. 122
B22 | 3.4.1 Participatiebeleid
-
Blz. 123
B22 | 3.4.2 Meer betrekken van kinderen en activeren van jongeren
-
Blz. 124
B22 3.5 Het realiseren van een eigentijdse en moderne vorm van dienstverlening aan inwoners, met een specifieke focus op digitale selfservice en meerkanalenbenadering
-
Blz. 125
B22 | 3.5.1 Digitale selfservice voor de producten van burgerzaken te vergroten waar mogelijk en maatwerk waar nodig
-
Blz. 126
B22 | 3.5.2 De website wordt doorontwikkeld
-
Blz. 127
B22 3.6 Een veilige informatievoorziening en privacybescherming
-
Blz. 128
B22 | 3.6.1 Stimuleren bewustwording
-
Blz. 129
B22 | 3.6.2 Beter voorbereid zijn op incidenten
-
Blz. 130
B22 | 3.6.3 Privacyrisico's meer gestructureerd in beeld brengen
-
Blz. 131
B22 3.7 Bewustwording van datagestuurd werken
-
Blz. 132
B22 | 3.7.1 Evaluatie project datagestuurd werken
-
Blz. 133
B22 | 3.7.2 Besluitvorming over toekomst datagestuurd werken
-
Blz. 134
B22 3.8 Duidelijkheid over de toekomst van het gemeentehuis
-
Blz. 135
B22 | 3.8.1 Het opstellen van een raadsvoorstel waarin een besluit wordt genomen over het vervolg
-
Blz. 136
B22 3.9 Onze dorpshuizen zijn toekomstbestendig
-
Blz. 137
B22 | 3.9.1 Opstellen van kaders voor het toekomstbesteding maken en houden van de dorpshuizen
-
Blz. 138
B22 3.10 Het in kaart brengen van en oppakken van uitdagingen in de lokale samenleving na de coronacrisis
-
Blz. 139
B22 | 3.10.1 Opstellen van herstelplan met maatregelen op de korte en middellange termijn
-
Blz. 140
B22 3.11 Borgen controlfunctie en zorgen voor een stabiel financieel beleid
-
Blz. 141
B22 | 3.11.1 Rechtmatigheidsverklaring en doorontwikkeling interne controle
-
Blz. 142
B22 | 3.11.2 Actueel houden financieel beleid
-
Blz. 143
B22 | 3.11.3 Maatschappelijke effectsturing
-
Blz. 144
Programma 3 | Indicatoren
-
Blz. 145
Indicatoren
-
Blz. 146
Programma 3 | Verbonden partijen
-
Blz. 147
Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
-
Blz. 148
Het Veiligheidshuis
-
Blz. 149
Stichting Beveiliging Bedrijventerrein De Ronde Venen (SBB)
-
Blz. 150
Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen (RHCVV)
-
Blz. 151
Stichting Regionaal Inkoopbureau IJmond & Kennemerland (RIJK)
-
Blz. 152
Amstelland-Meerlandenoverleg
-
Blz. 153
Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)
-
Blz. 154
Belastingsamenwerking Amstelland
-
Blz. 155
BNG Bank
-
Blz. 156
N.V. Vitens
-
Blz. 157
U10
-
Blz. 158
Programma 3 | Wat heeft het gekost?
-
Blz. 159
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 160
Jaarverslag 2022 | Paragrafen
-
Blz. 161
Lokale heffingen
-
Blz. 162
Samenvatting
-
Blz. 163
Meerjarig overzicht van de opbrengsten van lokale heffingen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 164
01 | Onroerendezaakbelasting voor woningen en niet-woningen
-
Blz. 165
02 | Rioolheffing
-
Blz. 166
03 | Afvalstoffenheffing
-
Blz. 167
04 | Precariobelasting
-
Blz. 168
05 | Leges wonen en bouwen
-
Blz. 169
06 | Leges burgerzaken
-
Blz. 170
07 | Begraafplaatsrechten
-
Blz. 171
08 | Forensenbelasting
-
Blz. 172
09 | Toeristenbelasting
-
Blz. 173
10 | Hondenbelasting
-
Blz. 174
11 | Overige leges
-
Blz. 175
12 | Roerende zaakbelasting
-
Blz. 176
13 | Bedrijveninvesteringszones (BIZ)
-
Blz. 177
14 | Marktgelden
-
Blz. 178
Ontwikkeling woonlasten voor inwoners
-
Blz. 179
Ontwikkeling belastingdruk voor ondernemers
-
Blz. 180
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 181
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 182
Samenvatting
-
Blz. 183
Beleidskader voor weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 184
Financiële kengetallen
-
Blz. 185
Relatie tussen de omvang van afschrijvingen en die van aflossingen
-
Blz. 186
Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 187
Beschikbare weerstandscapaciteit, risico's en weerstandsvermogen
-
Blz. 188
Top tien van de risico's
-
Blz. 189
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 190
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 191
Samenvatting
-
Blz. 192
Wegen | Beleid
-
Blz. 193
Wegen | Uitvoering
-
Blz. 194
Wegen | Financiën
-
Blz. 195
Riolering | Beleid
-
Blz. 196
Riolering | Uitvoering
-
Blz. 197
Riolering | Financiën
-
Blz. 198
Water | Beleid
-
Blz. 199
Water | Uitvoering
-
Blz. 200
Water | Financiën
-
Blz. 201
Groen | Beleid
-
Blz. 202
Groen | Uitvoering
-
Blz. 203
Groen | Financiën
-
Blz. 204
Gebouwen | Beleid
-
Blz. 205
Gebouwen | Uitvoering
-
Blz. 206
Gebouwen | Financiën
-
Blz. 207
Financiering
-
Blz. 208
Samenvatting
-
Blz. 209
Beleidskader
-
Blz. 210
Risicobeheersing - Kasgeldlimiet
-
Blz. 211
Risicobeheersing - Renterisiconorm
-
Blz. 212
Leningenportefeuille
-
Blz. 213
Schatkistbankieren
-
Blz. 214
Rente- en treasuryresultaat
-
Blz. 215
Bedrijfsvoering
-
Blz. 216
Een sterke gemeentelijke organisatie (Organisatieontwikkeling)
-
Blz. 217
Een eigentijdse dienstverlening
-
Blz. 218
Een betrouwbare gemeente (Juridische kwaliteitszorg en rechtmatigheid, informatieveiligheid en privacy)
-
Blz. 219
Doelmatigheids- en doeltreffendheidsonderzoeken
-
Blz. 220
Formatie en bezetting
-
Blz. 221
Bedrijfsvoeringskosten | Definities
-
Blz. 222
Capaciteitskosten
-
Blz. 223
Toelichting op de capaciteitskosten
-
Blz. 224
Overhead
-
Blz. 225
Apparaatskosten
-
Blz. 226
Landelijke bedrijfsvoeringsindicatoren
-
Blz. 227
Verbonden partijen
-
Blz. 228
Samenvatting
-
Blz. 229
Beleidskader
-
Blz. 230
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 231
Gemeenschappelijke gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 232
Gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 233
Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht (ODrU)
-
Blz. 234
Gemeenschappelijke regeling Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
-
Blz. 235
Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Utrecht
-
Blz. 236
Gemeenschappelijke regeling Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen
-
Blz. 237
Amstelland Meerlanden overleg
-
Blz. 238
Belastingsamenwerking Amstelland
-
Blz. 239
Financiële gegevens van de gemeenschappelijke regelingen (x € 1.000)
-
Blz. 240
Deelnemingen
-
Blz. 241
Overige deelnemingen
-
Blz. 242
Grondbeleid
-
Blz. 243
Samenvatting
-
Blz. 244
Bouwgronden in exploitatie | Algemeen
-
Blz. 245
Bouwgronden in exploitatie | Financieel totaaloverzicht
-
Blz. 246
De Maricken | Stand van zaken
-
Blz. 247
Land van Winkel | Stand van zaken
-
Blz. 248
Stationslocatie Mijdrecht | Stand van zaken
-
Blz. 249
Eigendommen niet voor de publieke taak bestemd
-
Blz. 250
Verstrekte en ontvangen subsidies en bijdragen
-
Blz. 251
Verstrekte subsidies en bijdragen
-
Blz. 252
Ontvangen subsidies en bijdragen
-
Blz. 253
Jaarrekening 2022
-
Blz. 254
01 | Financieel totaaloverzicht van de programma's
-
Blz. 255
Financieel totaaloverzicht van de programma's
-
Blz. 256
02 | Overzicht algemene dekkingsmiddelen, overhead en vennootschapsbelasting
-
Blz. 257
Algemene dekkingsmiddelen | Inleiding
-
Blz. 258
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 259
Algemene dekkingsmiddelen | Treasury
-
Blz. 260
Algemene dekkingsmiddelen | onroerendezaakbelasting voor (niet) woningen
-
Blz. 261
Algemene dekkingsmiddelen | Overige belastingen
-
Blz. 262
Algemene dekkingsmiddelen | Algemene uitkering
-
Blz. 263
Algemene dekkingsmiddelen | Overige baten en lasten waaronder de post onvoorzien
-
Blz. 264
Algemene dekkingsmiddelen | Vennootschapsbelasting
-
Blz. 265
Overhead | Definitie & Financiën
-
Blz. 266
03 | Budgetaanpassingen
-
Blz. 267
Budgetaanpassingen
-
Blz. 268
Budgetaanpassingen per programma | bedragen x € 1.000
-
Blz. 269
04 | Financiële analyses van de programma's
-
Blz. 270
Algemeen
-
Blz. 271
Financiën | Programma 1 sociaal domein
-
Blz. 272
Financiële analyse | Programma 1 sociaal domein
-
Blz. 273
Financiën | Programma 2 Economie, wonen en fysieke leefomgeving
-
Blz. 274
Financiële analyse | Programma 2 Economie, wonen en fysieke leefomgeving
-
Blz. 275
Financiën | Programma 3 Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
-
Blz. 276
Financiële analyse | Programma 3 Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
-
Blz. 277
05 | Incidentele baten en lasten
-
Blz. 278
Algemeen
-
Blz. 279
Totaaloverzicht incidentele baten en lasten (x € 1.000)
-
Blz. 280
Incidentele baten en lasten van programma 1 | Sociaal domein
-
Blz. 281
Incidentele baten en lasten van programma 2 | Economie, wonen en fysieke leefomgeving
-
Blz. 282
Incidentele baten en lasten van programma 3 | Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
-
Blz. 283
06 | Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 284
Algemeen
-
Blz. 285
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 286
07 | Overzicht incidentele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 287
Algemeen
-
Blz. 288
Totaaloverzicht
-
Blz. 289
Verrekening incidentele baten en lasten met de reserves van programma 1 | Sociaal domein
-
Blz. 290
Verrekening incidentele baten en lasten met de reserves van programma 2 | Economie, wonen en fysieke leefomgeving
-
Blz. 291
Verrekening incidentele baten en lasten met de reserves van programma 3 | Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
-
Blz. 292
08 | De stand en verloopoverzicht reserves
-
Blz. 293
Algemeen
-
Blz. 294
Verloopoverzicht van het eigen vermogen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 295
A. Algemene reserve
-
Blz. 296
B. Bestemmingsreserves
-
Blz. 297
C. Resultaat
-
Blz. 298
09 | De stand en verloopoverzicht van voorzieningen
-
Blz. 299
Algemeen
-
Blz. 300
Verloopoverzicht voorzieningen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 301
Toelichting per voorziening
-
Blz. 302
10 | Voortgang investeringen
-
Blz. 303
Algemeen
-
Blz. 304
Totaaloverzicht investeringen
-
Blz. 305
1 Bedrijfsmiddelen | automatisering
-
Blz. 306
2 Bedrijfsmiddelen | voertuigen en materialen
-
Blz. 307
3 Buitensportaccommodaties
-
Blz. 308
4 Recreatie
-
Blz. 309
5 Riolering
-
Blz. 310
6 Afval
-
Blz. 311
7 Vastgoed
-
Blz. 312
8 Openbare ruimte | Wegen
-
Blz. 313
9 Openbare ruimte | Bruggen
-
Blz. 314
10 | Openbare ruimte | Speelvoorzieningen
-
Blz. 315
11 Openbare ruimte | Fietsvoorzieningen
-
Blz. 316
12 Openbare ruimte | Openbare verlichting
-
Blz. 317
13 Woningbouw
-
Blz. 318
11 | Verdeling programma's naar taakvelden
-
Blz. 319
Taakvelden | Verdeling
-
Blz. 320
Taakvelden | Financiën
-
Blz. 321
12 | Indicatoren BBV
-
Blz. 322
Algemeen
-
Blz. 323
Veiligheid | Verwijzingen Halt
-
Blz. 324
Veiligheid | Winkeldiefstallen
-
Blz. 325
Veiligheid | Geweldsmisdrijven
-
Blz. 326
Veiligheid | Diefstallen uit woning
-
Blz. 327
Veiligheid | Vernielingen en beschadigingen (in de openbare ruimte)
-
Blz. 328
Economie | Functiemenging
-
Blz. 329
Economie | Vestigingen (van bedrijven)
-
Blz. 330
Onderwijs | Absoluut verzuim
-
Blz. 331
Onderwijs | Relatief verzuim
-
Blz. 332
Onderwijs | Vroegtijdig schoolverlaters zonder startkwalificatie (vsv-ers)
-
Blz. 333
Sport, cultuur en recreatie | Niet-sporters
-
Blz. 334
Sociaal domein | Banen
-
Blz. 335
Sociaal domein | Jongeren met een delict voor de rechter
-
Blz. 336
Sociaal domein | Kinderen in uitkeringsgezin/werkloze jongeren
-
Blz. 337
Sociaal domein | Netto arbeidsparticipatie
-
Blz. 338
Sociaal domein | Personen met een bijstandsuitkering
-
Blz. 339
Sociaal domein | Lopende re-integratievoorzieningen
-
Blz. 340
Sociaal domein | Jongeren met jeugdhulp
-
Blz. 341
Sociaal domein | Jongeren met jeugdbescherming
-
Blz. 342
Sociaal domein | Jongeren met jeugdreclassering
-
Blz. 343
Sociaal domein | Cliënten met een maatwerkarrangement WMO
-
Blz. 344
Volksgezondheid en Milieu | Omvang huishoudelijk restafval
-
Blz. 345
Volksgezondheid en Milieu | Hernieuwbare elektriciteit
-
Blz. 346
Volkshuisvesting, leefomgeving en stedelijke vernieuwing | Gemiddelde WOZ waarde x € 1.000
-
Blz. 347
Volkshuisvesting, leefomgeving en stedelijke vernieuwing | Nieuw gebouwde woningen
-
Blz. 348
Volkshuisvesting, leefomgeving en stedelijke vernieuwing | Demografische druk
-
Blz. 349
Volkshuisvesting, leefomgeving en stedelijke vernieuwing | Gemeentelijke woonlasten eenpersoonshuishouden
-
Blz. 350
Volkshuisvesting, leefomgeving en stedelijke vernieuwing | Gemeentelijke woonlasten meerpersoonshuishouden
-
Blz. 351
13 | Meerjarige financiële ontwikkeling sociaal domein
-
Blz. 352
Financiële ontwikkeling sociaal domein 2019 - 2022
-
Blz. 353
14 | Wet normering topinkomens
-
Blz. 354
Inleiding
-
Blz. 355
Bezoldiging topfunctionarissen 2022 en 2021
-
Blz. 356
Leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking in de periode kalendermaand 1 t/m 12 2022
-
Blz. 357
Uitkeringen wegens beëindiging dienstverband aan topfunctionarissen
-
Blz. 358
15 | Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 359
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 360
16 | Balans per 31 december 2021 en 2022
-
Blz. 361
Activa
-
Blz. 362
Passiva
-
Blz. 363
17| Toelichting op de balans
-
Blz. 364
Algemeen
-
Blz. 365
01 | Immateriële vaste activa
-
Blz. 366
02 | Materiële vaste activa
-
Blz. 367
03 | Financiële vaste activa
-
Blz. 368
04 | Voorraden
-
Blz. 369
05 | Uiteenzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 370
06 | Liquide middelen
-
Blz. 371
07 | Overlopende activa
-
Blz. 372
08 | Eigen vermogen
-
Blz. 373
09 | Voorzieningen
-
Blz. 374
10 | Vaste schulden met een rentetypische looptijd van één jaar of langer
-
Blz. 375
11 | Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 376
12 | Overlopende passiva
-
Blz. 377
13 | Borg en garantstellingen
-
Blz. 378
18 | Overzicht niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
-
Blz. 379
Inleiding
-
Blz. 380
Overzicht meerjarige contracten
-
Blz. 381
Rekening courant
-
Blz. 382
19 | Afkortingen
-
Blz. 383
Inleiding
-
Blz. 384
Afkortingen
-
Blz. 385
20 | Financiële begrippenlijst
-
Blz. 386
Begrippenlijst
-
Blz. 387
21 | Verantwoordingsinformatie over specifieke uitkeringen (SiSa)
-
Blz. 388
Algemeen
-
Blz. 389
Verantwoordingsinformatie over specifieke uitkeringen 2022
-
Blz. 390
22 | Controleverklaring van de accountant
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap