-
Blz. 1
Programmabegroting 2026 - 2029
-
Blz. 2
Hoofdstukken
-
Blz. 3
Bestuurlijke hoofdlijnen
-
Blz. 4
Leeswijzer
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Bestuurlijke inleiding
-
Blz. 7
Bestuurlijke inleiding
-
Blz. 8
Financiële hoofdlijnen
-
Blz. 9
Financiële hoofdlijnen algemeen
-
Blz. 10
Financiële resultaten 2026 - 2029
-
Blz. 11
Meerjarig financieel beeld
-
Blz. 12
Aansluiting ten opzichte van de Kadernota 2026
-
Blz. 13
Onderscheid naar structureel en incidenteel resultaat
-
Blz. 14
Lokale woonlasten
-
Blz. 15
Ontwikkeling algemene reserve
-
Blz. 16
Investeringen
-
Blz. 17
Waar komt het geld vandaan?
-
Blz. 18
Waar wordt het geld aan besteed?
-
Blz. 19
Financieel dashboard
-
Blz. 20
Financieel dashboard
-
Blz. 21
1.01 Wendbaarheid | Afhankelijkheid inkomsten van het Rijk
-
Blz. 22
1.02 Wendbaarheid | Uitgaven van verbonden partijen
-
Blz. 23
1.03 Wendbaarheid | Netto investeringsquote
-
Blz. 24
1.04 Wendbaarheid | Afschrijvingen
-
Blz. 25
1.05 Wendbaarheid | Kosten van rente
-
Blz. 26
1.06 Wendbaarheid | Netto schuldquote [BBV]
-
Blz. 27
1.07 Wendbaarheid | Belastingcapaciteit (BBV)
-
Blz. 28
2.01 Weerbaarheid | Exploitatieresultaat (voor mutaties reserves)
-
Blz. 29
2.02 Weerbaarheid | Structurele exploitatieresultaat [BBV]
-
Blz. 30
2.03 Weerbaarheid | Eigen vermogen ten opzichte van de baten
-
Blz. 31
2.04 Weerbaarheid | Solvabiliteitsratio [BBV]
-
Blz. 32
2.05 Weerbaarheid | Grondexploitatie [BBV]
-
Blz. 33
2.06 Weerbaarheid | Weerstandsratio
-
Blz. 34
Kerngegevens 2022 -2026
-
Blz. 35
Kerngegevens
-
Blz. 36
Programma's
-
Blz. 37
Programma 1 | Wonen
-
Blz. 38
1 .1 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 39
Doelstelling 2026
-
Blz. 40
B26 | 1.1 Een groter woningaanbod voor al onze inwoners
-
Blz. 41
B26 | 1.1.1 We wijzen het wettelijk toegestane maximum van nieuwbouwwoningen toe met voorrang aan eigen inwoners
-
Blz. 42
B26 | 1.1.2 We zorgen bij nieuwbouwprojecten dat de percentages uit de Woonvisie van sociale huur en betaalbare huur- en koop worden toegepast
-
Blz. 43
B26 | 1.1.3 We evalueren de pilot ‘Experimentenregeling voorrang betaalbare nieuwbouw koopwoningen De Ronde Venen’
-
Blz. 44
B26 | 1.1.4. We ontwikkelen de locaties Het Oosterland, De Maricken II, De Meijert en Argon
-
Blz. 45
B26 | 1.1.5 We voeren het Centrumplan Vinkeveen uit
-
Blz. 46
B26 | 1.1.6 We werken aan de ontwikkeling van diverse woningbouwplannen
-
Blz. 47
B26 | 1.1.7 We ontwikkelen de locaties De Trekvogel, Baljuwsstraat en gymzaal De Brug
-
Blz. 48
B26 | 1.1.8 Woningen bij de Hofland-locatie worden ontwikkeld
-
Blz. 49
B26 | 1.2 Een goed bereikbare en verkeersveilige gemeente
-
Blz. 50
B26 | 1.2.1 De concrete maatregelen vanuit de Uitvoeringsplannen per dorp worden uitgevoerd
-
Blz. 51
B26 | 1.2.2 We digitaliseren het proces van het verlenen van vergunningen en ontheffingen en we voeren opnieuw gesprekken met SGL over het invoeren van betaald parkeren bij zandeilanden 1 en 4
-
Blz. 52
B26 | 1.3 Ondernemers krijgen de ruimte om succesvol te ondernemen
-
Blz. 53
B26 | 1.3.1 We organiseren de Dag van de Ondernemer
-
Blz. 54
B26 | 1.3.2 We voeren het actieplan bedrijventerrein Mijdrecht uit
-
Blz. 55
B26 | 1.3.3 De onderzoeken ten behoeve van de te doorlopen planologische procedure zijn afgerond en er wordt gestart met de uitgifte voor Bedrijventerrein De Bocht
-
Blz. 56
B26 | 1.3.4 We gaan de slag met de uitvoering van de bedrijventerreinenstrategie
-
Blz. 57
B26 | 1.3.5 We faciliteren ondernemers(verenigingen) in het verhogen van de organisatiegraad
-
Blz. 58
B26 | 1.3.6 We faciliteren snel internet voor onze inwoners en ondernemers
-
Blz. 59
B26 | 1.4 Een klimaatneutrale gemeente in 2050
-
Blz. 60
B26 | 1.4.1 We actualiseren de Transitievisie Warmte en transformeren deze naar een warmteprogramma
-
Blz. 61
B26 | 1.4.2 We zetten in op het na-isoleren van 750 woningen binnen de Lokale Aanpak Isolatie
-
Blz. 62
B26 | 1.4.3 We voeren de geplande acties uit voor klimaatadaptatie zoals opgenomen in het klimaatadaptatieplan
-
Blz. 63
B26 | 1.5 Beschermen, behouden en beleefbaar maken van het cultureel erfgoed voor inwoners en bezoekers
-
Blz. 64
B26 | 1.5.1 We delen kennis over monumenten onder inwoners
-
Blz. 65
B26 | 1.5.2 We ondersteunen het herstel van monumenten die in slechte staat verkeren
-
Blz. 66
B26 | 1.5.3 We continueren fase 2 van het aanwijzen van nieuwe gemeentelijke monumenten
-
Blz. 67
B26 | 1.5.4 We brengen de omgeving van monumenten in kaart voor het omgevingsplan
-
Blz. 68
B26 | 1.6 Goed onderhouden en toegankelijke recreatiegebieden
-
Blz. 69
B26 | 1.6.1 We voeren de acties van het uitvoeringsprogramma recreatie en toerisme uit
-
Blz. 70
B26 | 1.6.2. We organiseren een toerisme en recreatie middag voor ondernemers
-
Blz. 71
B26 | 1.6.3. We zetten ons in voor de gemeentelijke belangen binnen het Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 72
B26 | 1.6.4. We zetten in op versterking van de samenwerking met regionale marketing partijen ‘Stichting Groene Hart verbinder’ en ‘Hollandse Plassen’
-
Blz. 73
B26 | 1.7 Ruimtelijke initiatieven worden ondersteund op basis van het toekomstbeeld voor De Ronde Venen
-
Blz. 74
B26 | 1.7.1 Initiatieven die passen binnen de gemeentelijke omgevingsvisie krijgen ruim baan
-
Blz. 75
B26 | 1.7.2 Er wordt verder gewerkt aan het opstellen van het gemeentelijk omgevingsplan
-
Blz. 76
B26 | 1.8 We handhaven wat waardevol is en verlenen vergunningen op basis van het planologisch kader
-
Blz. 77
B26 | 1.8.1 We voeren het Uitvoeringsplan Vinkeveense Plassen uit
-
Blz. 78
B26 | 1.9 Een groene, schone en biodiverse openbare ruimte
-
Blz. 79
B26 | 1.9.1 We intensiveren het groenonderhoud met als resultaat een kwaliteitsniveau B
-
Blz. 80
B26 | 1.9.2 We zetten structureel in op vervanging van groen en bomen met aandacht voor biodiversiteit en klimaatadaptatie
-
Blz. 81
B26 | 1.10 Toekomstbestendig maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 82
B26 | 1.10.1 We voorzien in duurzame objecten passend bij de beoogde functie
-
Blz. 83
1.2 | Wat zijn de bijdragen van verbonden partijen?
-
Blz. 84
N.V. Vitens
-
Blz. 85
Gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 86
Mooisticht
-
Blz. 87
Gemeenschappelijke regeling Afvalverwijdering Utrecht
-
Blz. 88
Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht
-
Blz. 89
Marickenland
-
Blz. 90
Gebiedsprogramma Utrecht-West
-
Blz. 91
1.3 | Indicatoren
-
Blz. 92
Indicatoren
-
Blz. 93
1.4 | Wat zijn de financiële risico's?
-
Blz. 94
Risico's van programma 1
-
Blz. 95
1 .5 | Wat mag het kosten?
-
Blz. 96
Financiën | Programma 1
-
Blz. 97
Programma 2 | Samenleven
-
Blz. 98
2.1 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 99
Doelstelling 2026
-
Blz. 100
B26 | 2.1 Inwoners worden ondersteund om deel te nemen aan de arbeidsmarkt
-
Blz. 101
B26 | 2.1.1 We zetten in op een intensievere samenwerking met sociaal ontwikkelbedrijven (waaronder Kansis) op het gebied van ontwikkel- en werkfittrajecten
-
Blz. 102
B26 | 2.1.2 We zetten in op een intensievere samenwerking met de arbeidsmarktregio Groot-Amsterdam, waardoor meer inwoners bemiddeld worden richting werk
-
Blz. 103
B26 | 2.1.3 Kwetsbare jongeren krijgen een passend aanbod richting werk, dagbesteding of onderwijs
-
Blz. 104
B26 | 2.1.4 We stimuleren mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt om naar vermogen te participeren in de samenleving
-
Blz. 105
B26 | 2.2 Voorzieningen zijn voor alle inwoners laagdrempelig en dichtbij huis toegankelijk
-
Blz. 106
B26 | 2.2.1 De herontwikkeling van de Willisstee komt in 2026 in het eerste jaar van de uitvoeringsfase
-
Blz. 107
B26 | 2.2.2. We gaan door met het meer in balans brengen van vraag en aanbod in het voorzieningenniveau met oog voor de laagdrempeligheid
-
Blz. 108
B26 | 2.3 Een gezonde omgeving en gezonde en vitale leefstijl met voldoende ruimte voor sport en bewegen
-
Blz. 109
B26 | 2.3.1 We organiseren activiteiten met het netwerk van organisaties dat actief bezig is met Gezonde Jeugd, Gezonde Toekomst (JOGG)
-
Blz. 110
B26 | 2.3.2 We zetten buurtsportcoaches in bij jeugd, jongeren en volwassenen (55+) om inwoners (meer) in beweging te krijgen
-
Blz. 111
B26 | 2.4 Een inclusieve gemeente waar iedereen mee kan doen
-
Blz. 112
B26 | 2.4.1 Door laagdrempelige toegang tot de minimavoorzieningen wordt het bereik voor inwoners vergroot
-
Blz. 113
B26 | 2.4.2 De bereikte resultaten met de inclusieagenda worden geborgd
-
Blz. 114
B26 | 2.5 Toekomstbestendige (maatschappelijke) voorzieningen
-
Blz. 115
B26 | 2.5.1 We brengen het functioneren van maatschappelijke functies meer in lijn met toekomstige behoeften
-
Blz. 116
B26 | 2.5.2 Bestaande, monofunctionele voorzieningen worden multifunctioneel en collectief gebruikt
-
Blz. 117
B26 | 2.6 Culturele activiteiten dragen bij aan onze maatschappelijke doelen
-
Blz. 118
B26 | 2.6.1 We maken culturele activiteiten voor verschillende doelgroepen in de gemeente toegankelijk
-
Blz. 119
B26 | 2.7 Een versterkt opvoedklimaat rond gezinnen, in wijken en op scholen
-
Blz. 120
B26 | 2.7.1 Wij hebben zicht op hoe ons huidige aanbod rondom opvoeden en opgroeien aansluit op de vraag/ behoefte van inwoners in de wijk
-
Blz. 121
B26 | 2.7.2 Wij vergroten, met de nieuwe sociale kaart, het in- en overzicht van het huidige ondersteuningsaanbod
-
Blz. 122
B26 | 2.8 Kinderen ontwikkelen hun talenten optimaal
-
Blz. 123
B26 | 2.8.1 Wij zetten structureel in op techniekonderwijs vanuit de visie op talentontwikkeling
-
Blz. 124
B26 | 2.8.2 Wij stimuleren sportieve en creatieve talenten van onze jonge inwoners
-
Blz. 125
2.2 | Wat zijn de bijdragen van verbonden partijen?
-
Blz. 126
Gemeenschappelijke regeling gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 127
Kansis (Stichting Beschut Werk)
-
Blz. 128
Kansis Groen (Stichting Groenwerk)
-
Blz. 129
Stichting Ons Dorpshuis (sociaal cultureel centrum De Boei)
-
Blz. 130
2.3 | Indicatoren
-
Blz. 131
Indicatoren
-
Blz. 132
2.4 | Wat zijn de financiële risico's?
-
Blz. 133
Risico's van programma 2
-
Blz. 134
2.5 | Wat mag het kosten?
-
Blz. 135
Financiën | Programma 2
-
Blz. 136
Programma 3 | Veiligheid
-
Blz. 137
3.1 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 138
Doelstelling 2026
-
Blz. 139
B26 | 3.1 Inwoners, ondernemers en bezoekers voelen zich veilig
-
Blz. 140
B26 | 3.1.1 We houden een veiligheidsenquête onder inwoners
-
Blz. 141
B26 | 3.1.2 Evaluatie van het Integraal Veiligheidsplan 2023 - 2026
-
Blz. 142
B26 | 3.1.3 We stellen een nieuwe Integraal Veiligheidsplan op
-
Blz. 143
B26 | 3.1.4 We breiden de capaciteit van het BOA-team uit
-
Blz. 144
3.2 | Wat zijn de bijdragen van verbonden partijen?
-
Blz. 145
Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
-
Blz. 146
Het Zorg- en Veiligheidshuis Regio Utrecht (ZVHRU)
-
Blz. 147
Stichting Beveiliging Bedrijventerrein De Ronde Venen (SBB)
-
Blz. 148
3.3 | Indicatoren
-
Blz. 149
Indicatoren
-
Blz. 150
3.4 | Wat zijn de financiële risico's
-
Blz. 151
Risico's van programma 3
-
Blz. 152
3.5 | Wat mag het kosten?
-
Blz. 153
Financiën | Programma 3
-
Blz. 154
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 155
4.1 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 156
Doelstelling 2026
-
Blz. 157
B26 | 4.1 Inwoners praten mee
-
Blz. 158
B26 | 4.1.1 We geven verder uitvoering aan het inwonerparticipatiebeleid en de uitvoeringsagenda
-
Blz. 159
B26 | 4.2 Een moderne en klantgerichte gemeente
-
Blz. 160
B26 | 4.2.1 We zetten verdere stappen in het vergroten van de klanttevredenheid en optimaliseren van de klantbeleving
-
Blz. 161
4.2 | Wat zijn de bijdragen van verbonden partijen?
-
Blz. 162
Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen (RHC VV)
-
Blz. 163
Stichting Regionaal Inkoopbureau IJmond & Kennemerland (RIJK)
-
Blz. 164
Amstelland-Meerlandenoverleg
-
Blz. 165
Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)
-
Blz. 166
BNG Bank
-
Blz. 167
U10
-
Blz. 168
4.3 | Indicatoren
-
Blz. 169
Indicatoren
-
Blz. 170
4.4 | Wat zijn de financiële risico's?
-
Blz. 171
Risico's van programma 4
-
Blz. 172
4.5 | Wat mag het kosten?
-
Blz. 173
Financiën | Programma 4
-
Blz. 174
Programma 5 | Financiën
-
Blz. 175
5.1 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 176
Algemeen programma 5
-
Blz. 177
5.2 | Wat zijn de bijdragen van verbonden partijen?
-
Blz. 178
Gemeenschappelijke regeling Gemeentebelastingen Amstelland
-
Blz. 179
5.3 | Indicatoren
-
Blz. 180
Indicatoren
-
Blz. 181
5.4 | Wat zijn de financiële risico's?
-
Blz. 182
Risico's van programma 5
-
Blz. 183
5.5 | Wat mag het kosten?
-
Blz. 184
Financiën | Programma 5
-
Blz. 185
Paragrafen
-
Blz. 186
1 | Lokale heffingen
-
Blz. 187
Algemeen lokale heffingen
-
Blz. 188
Meerjarig overzicht van de opbrengsten van lokale heffingen
-
Blz. 189
01 | Onroerendezaakbelasting
-
Blz. 190
02 | Toeristenbelasting
-
Blz. 191
03 | Forensenbelasting
-
Blz. 192
04 | Roerende zaakbelasting
-
Blz. 193
05 | Parkeerbelasting
-
Blz. 194
06 | Afvalstoffenheffing
-
Blz. 195
07 | Riool- en waterzorgheffing
-
Blz. 196
08 | Leges
-
Blz. 197
09 | Begraafplaatsen
-
Blz. 198
10 | Bedrijveninvesteringszones (BIZ)
-
Blz. 199
11 | Marktgelden
-
Blz. 200
Ontwikkeling woonlasten voor inwoners
-
Blz. 201
Ontwikkeling lokale heffingen voor bedrijven
-
Blz. 202
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 203
2 | Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 204
Algemeen weerstandsvermogen
-
Blz. 205
Uitgangspunten voor weerstandsvermogen, weerstandscapaciteit en risico's
-
Blz. 206
Weerstandsvermogen
-
Blz. 207
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 208
Totaaloverzicht van de risico's per programma
-
Blz. 209
3 | Onderhoud van kapitaalgoederen
-
Blz. 210
Algemeen onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 211
Wegen | Beleid
-
Blz. 212
Wegen | Uitvoering
-
Blz. 213
Wegen | Financiën
-
Blz. 214
Riolering | Beleid
-
Blz. 215
Riolering | Uitvoering
-
Blz. 216
Riolering | Financiën
-
Blz. 217
Water | Beleid
-
Blz. 218
Water | Uitvoering
-
Blz. 219
Water | Financiën
-
Blz. 220
Groen | Beleid
-
Blz. 221
Groen | Uitvoering
-
Blz. 222
Groen | Financiën
-
Blz. 223
Gebouwen | Beleid
-
Blz. 224
Gebouwen | Uitvoering
-
Blz. 225
Gebouwen | Financiën
-
Blz. 226
4 | Financiering
-
Blz. 227
Financiering algemeen
-
Blz. 228
Beleidskader voor financiering
-
Blz. 229
Risicobeheersing | Kasgeldlimiet
-
Blz. 230
Risicobeheersing | Renterisiconorm
-
Blz. 231
Ontwikkeling langlopende leningen
-
Blz. 232
Schatkistbankieren
-
Blz. 233
Rente- en treasuryresultaat
-
Blz. 234
5 | Bedrijfsvoering
-
Blz. 235
Algemeen
-
Blz. 236
Ontwikkeling van personeel en organisatie
-
Blz. 237
Huisvesting van de organisatie
-
Blz. 238
Informatievoorziening en digitalisering
-
Blz. 239
Informatieveiligheid en privacy
-
Blz. 240
Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 241
Financiële rechtmatigheid over 2026
-
Blz. 242
Maatregelen om rechtmatigheidsfouten en onduidelijkheden met betrekking tot de financiële rechtmatigheid te voorkomen.
-
Blz. 243
Bedrijfsvoeringsindicatoren
-
Blz. 244
6 | Verbonden partijen
-
Blz. 245
Algemeen verbonden partijen
-
Blz. 246
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 247
Gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 248
Gemeenschappelijke regeling Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
-
Blz. 249
Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht (ODrU)
-
Blz. 250
Gemeenschappelijke regeling gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 251
Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Utrecht
-
Blz. 252
Gemeenschappelijke regeling Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen
-
Blz. 253
Gemeenschappelijke regeling Amstelland-Meerlanden Overleg
-
Blz. 254
Gemeenschappelijke regeling Gemeentebelastingen Amstelland
-
Blz. 255
Financiële gegevens van de gemeenschappelijke regelingen (x € 1.000)
-
Blz. 256
Deelnemingen
-
Blz. 257
Overige verbonden partijen
-
Blz. 258
7 | Grondbeleid
-
Blz. 259
Actief en faciliterend grondbeleid
-
Blz. 260
Bedrijventerrein De Bocht
-
Blz. 261
Woningbouwprojecten
-
Blz. 262
Eigendommen niet voor de publieke taak bestemd
-
Blz. 263
8 | Openbaarheid
-
Blz. 264
Landelijk beleidskader van de Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 265
1. Actief openbaar maken van informatie
-
Blz. 266
2. Passief openbaar maken van informatie
-
Blz. 267
3. Informatiehuishouding op orde
-
Blz. 268
9 | Subsidies
-
Blz. 269
Subsidies en bijdragen algemeen
-
Blz. 270
Invulling aanvullende bezuiniging van structureel 140.000 euro (amendement Kadernota 2026)
-
Blz. 271
Financiële begroting 2026 - 2029
-
Blz. 272
01 | Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 273
Algemeen 01 | Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 274
Totaal programma's 1 tot en met 5
-
Blz. 275
Programma 1 | Wonen
-
Blz. 276
Programma 2 | Samenleven
-
Blz. 277
Programma 3 | Veiligheid
-
Blz. 278
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 279
Programma 5 | Financiën
-
Blz. 280
02 | Overzicht overhead, algemene dekkingsmiddelen en vennootschapsbelasting
-
Blz. 281
02 | Algemeen overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 282
Overhead
-
Blz. 283
Algemene dekkingsmiddelen en vennootschapsbelasting
-
Blz. 284
03 | Mutaties ten opzichte van de Kadernota 2026
-
Blz. 285
Algemeen 01 | Financiële mutaties per programma ten opzichte van de Kadernota 2025
-
Blz. 286
Mutaties in programma 1 | Wonen
-
Blz. 287
Mutaties in programma 2 | Samenleven
-
Blz. 288
Mutaties in programma 3 | Veiligheid
-
Blz. 289
Mutaties in programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 290
Mutatie in programma 5 | Financiën
-
Blz. 291
04 | Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 292
Algemeen incidentele baten en lasten
-
Blz. 293
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 294
05 | Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 295
Algemeen overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 296
Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 297
06 | De stand en het verloop van reserves
-
Blz. 298
Landelijke en lokale kaders over reserves
-
Blz. 299
Stand en verloopoverzicht eigen vermogen
-
Blz. 300
A. Algemene reserve
-
Blz. 301
B. Bestemmingsreserves
-
Blz. 302
C. Financieel resultaat
-
Blz. 303
07 | De stand en het verloop van voorzieningen
-
Blz. 304
Landelijke en lokale kaders over voorzieningen
-
Blz. 305
Stand en verloopoverzicht voorzieningen
-
Blz. 306
Toelichting per voorziening
-
Blz. 307
08 | Overzicht nieuwe investeringen
-
Blz. 308
Landelijke en lokale kaders over investeringen
-
Blz. 309
Meerjareninvesteringsprogramma 2026 - 2029
-
Blz. 310
09 | Verdeling programma's naar landelijke taakvelden
-
Blz. 311
Landelijke kaders voor verdeling programma's naar taakvelden
-
Blz. 312
Verdeling taakvelden over de 5 programma's
-
Blz. 313
Taakvelden 2025 - 2029
-
Blz. 314
10 | Meerjarige prognose van de balans en het EMU-saldo
-
Blz. 315
Landelijke kaders voor meerjarenprognose balans en EMU-saldo
-
Blz. 316
Meerjarenprognose balans 2024 - 2029
-
Blz. 317
EMU-saldo
-
Blz. 318
11 | Borg- en garantstellingen
-
Blz. 319
Borg- en garantstellingen
-
Blz. 320
12 | Landelijke indicatoren BBV
-
Blz. 321
Inleiding landelijke indicatoren
-
Blz. 322
Landelijke indicatoren
-
Blz. 323
Toelichting op de landelijke indicatoren
-
Blz. 324
13 | Financiële begrippen
-
Blz. 325
Begrippenlijst
-
Blz. 326
14 | Definities financiële kengetallen in het financieel dashboard
-
Blz. 327
Definities financiële kengetallen
-
Blz. 328
15 | Overzicht aangenomen amendementen en moties bij de begrotingsbehandeling
-
Blz. 329
Algemeen amendementen en moties begrotingsbehandeling
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap