Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2026 - 2029
    1. Blz. 2 Hoofdstukken
      1. Blz. 3 Bestuurlijke hoofdlijnen
        1. Blz. 4 Leeswijzer
          1. Blz. 5 Leeswijzer
        2. Blz. 6 Bestuurlijke inleiding
          1. Blz. 7 Bestuurlijke inleiding
        3. Blz. 8 Financiële hoofdlijnen
          1. Blz. 9 Financiële hoofdlijnen algemeen
          2. Blz. 10 Financiële resultaten 2026 - 2029
          3. Blz. 11 Meerjarig financieel beeld
          4. Blz. 12 Aansluiting ten opzichte van de Kadernota 2026
          5. Blz. 13 Onderscheid naar structureel en incidenteel resultaat
          6. Blz. 14 Lokale woonlasten
          7. Blz. 15 Ontwikkeling algemene reserve
          8. Blz. 16 Investeringen
          9. Blz. 17 Waar komt het geld vandaan?
          10. Blz. 18 Waar wordt het geld aan besteed?
        4. Blz. 19 Financieel dashboard
          1. Blz. 20 Financieel dashboard
          2. Blz. 21 1.01 Wendbaarheid | Afhankelijkheid inkomsten van het Rijk
          3. Blz. 22 1.02 Wendbaarheid | Uitgaven van verbonden partijen
          4. Blz. 23 1.03 Wendbaarheid | Netto investeringsquote
          5. Blz. 24 1.04 Wendbaarheid | Afschrijvingen
          6. Blz. 25 1.05 Wendbaarheid | Kosten van rente
          7. Blz. 26 1.06 Wendbaarheid | Netto schuldquote [BBV]
          8. Blz. 27 1.07 Wendbaarheid | Belastingcapaciteit (BBV)
          9. Blz. 28 2.01 Weerbaarheid | Exploitatieresultaat (voor mutaties reserves)
          10. Blz. 29 2.02 Weerbaarheid | Structurele exploitatieresultaat [BBV]
          11. Blz. 30 2.03 Weerbaarheid | Eigen vermogen ten opzichte van de baten
          12. Blz. 31 2.04 Weerbaarheid | Solvabiliteitsratio [BBV]
          13. Blz. 32 2.05 Weerbaarheid | Grondexploitatie [BBV]
          14. Blz. 33 2.06 Weerbaarheid | Weerstandsratio
        5. Blz. 34 Kerngegevens 2022 -2026
          1. Blz. 35 Kerngegevens
      2. Blz. 36 Programma's
        1. Blz. 37 Programma 1 | Wonen
          1. Blz. 38 1 .1 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
            1. Blz. 39 Doelstelling 2026
              1. Blz. 40 B26 | 1.1 Een groter woningaanbod voor al onze inwoners
                1. Blz. 41 B26 | 1.1.1 We wijzen het wettelijk toegestane maximum van nieuwbouwwoningen toe met voorrang aan eigen inwoners
                2. Blz. 42 B26 | 1.1.2 We zorgen bij nieuwbouwprojecten dat de percentages uit de Woonvisie van sociale huur en betaalbare huur- en koop worden toegepast
                3. Blz. 43 B26 | 1.1.3 We evalueren de pilot ‘Experimentenregeling voorrang betaalbare nieuwbouw koopwoningen De Ronde Venen’
                4. Blz. 44 B26 | 1.1.4. We ontwikkelen de locaties Het Oosterland, De Maricken II, De Meijert en Argon
                5. Blz. 45 B26 | 1.1.5 We voeren het Centrumplan Vinkeveen uit
                6. Blz. 46 B26 | 1.1.6 We werken aan de ontwikkeling van diverse woningbouwplannen
                7. Blz. 47 B26 | 1.1.7 We ontwikkelen de locaties De Trekvogel, Baljuwsstraat en gymzaal De Brug
                8. Blz. 48 B26 | 1.1.8 Woningen bij de Hofland-locatie worden ontwikkeld
              2. Blz. 49 B26 | 1.2 Een goed bereikbare en verkeersveilige gemeente
                1. Blz. 50 B26 | 1.2.1 De concrete maatregelen vanuit de Uitvoeringsplannen per dorp worden uitgevoerd
                2. Blz. 51 B26 | 1.2.2 We digitaliseren het proces van het verlenen van vergunningen en ontheffingen en we voeren opnieuw gesprekken met SGL over het invoeren van betaald parkeren bij zandeilanden 1 en 4
              3. Blz. 52 B26 | 1.3 Ondernemers krijgen de ruimte om succesvol te ondernemen
                1. Blz. 53 B26 | 1.3.1 We organiseren de Dag van de Ondernemer
                2. Blz. 54 B26 | 1.3.2 We voeren het actieplan bedrijventerrein Mijdrecht uit
                3. Blz. 55 B26 | 1.3.3 De onderzoeken ten behoeve van de te doorlopen planologische procedure zijn afgerond en er wordt gestart met de uitgifte voor Bedrijventerrein De Bocht
                4. Blz. 56 B26 | 1.3.4 We gaan de slag met de uitvoering van de bedrijventerreinenstrategie
                5. Blz. 57 B26 | 1.3.5 We faciliteren ondernemers(verenigingen) in het verhogen van de organisatiegraad
                6. Blz. 58 B26 | 1.3.6 We faciliteren snel internet voor onze inwoners en ondernemers
              4. Blz. 59 B26 | 1.4 Een klimaatneutrale gemeente in 2050
                1. Blz. 60 B26 | 1.4.1 We actualiseren de Transitievisie Warmte en transformeren deze naar een warmteprogramma
                2. Blz. 61 B26 | 1.4.2 We zetten in op het na-isoleren van 750 woningen binnen de Lokale Aanpak Isolatie
                3. Blz. 62 B26 | 1.4.3 We voeren de geplande acties uit voor klimaatadaptatie zoals opgenomen in het klimaatadaptatieplan
              5. Blz. 63 B26 | 1.5 Beschermen, behouden en beleefbaar maken van het cultureel erfgoed voor inwoners en bezoekers
                1. Blz. 64 B26 | 1.5.1 We delen kennis over monumenten onder inwoners
                2. Blz. 65 B26 | 1.5.2 We ondersteunen het herstel van monumenten die in slechte staat verkeren
                3. Blz. 66 B26 | 1.5.3 We continueren fase 2 van het aanwijzen van nieuwe gemeentelijke monumenten
                4. Blz. 67 B26 | 1.5.4 We brengen de omgeving van monumenten in kaart voor het omgevingsplan
              6. Blz. 68 B26 | 1.6 Goed onderhouden en toegankelijke recreatiegebieden
                1. Blz. 69 B26 | 1.6.1 We voeren de acties van het uitvoeringsprogramma recreatie en toerisme uit
                2. Blz. 70 B26 | 1.6.2. We organiseren een toerisme en recreatie middag voor ondernemers
                3. Blz. 71 B26 | 1.6.3. We zetten ons in voor de gemeentelijke belangen binnen het Recreatieschap Stichtse Groenlanden
                4. Blz. 72 B26 | 1.6.4. We zetten in op versterking van de samenwerking met regionale marketing partijen ‘Stichting Groene Hart verbinder’ en ‘Hollandse Plassen’
              7. Blz. 73 B26 | 1.7 Ruimtelijke initiatieven worden ondersteund op basis van het toekomstbeeld voor De Ronde Venen
                1. Blz. 74 B26 | 1.7.1 Initiatieven die passen binnen de gemeentelijke omgevingsvisie krijgen ruim baan
                2. Blz. 75 B26 | 1.7.2 Er wordt verder gewerkt aan het opstellen van het gemeentelijk omgevingsplan
              8. Blz. 76 B26 | 1.8 We handhaven wat waardevol is en verlenen vergunningen op basis van het planologisch kader
                1. Blz. 77 B26 | 1.8.1 We voeren het Uitvoeringsplan Vinkeveense Plassen uit
              9. Blz. 78 B26 | 1.9 Een groene, schone en biodiverse openbare ruimte
                1. Blz. 79 B26 | 1.9.1 We intensiveren het groenonderhoud met als resultaat een kwaliteitsniveau B
                2. Blz. 80 B26 | 1.9.2 We zetten structureel in op vervanging van groen en bomen met aandacht voor biodiversiteit en klimaatadaptatie
              10. Blz. 81 B26 | 1.10 Toekomstbestendig maatschappelijk vastgoed
                1. Blz. 82 B26 | 1.10.1 We voorzien in duurzame objecten passend bij de beoogde functie
          2. Blz. 83 1.2 | Wat zijn de bijdragen van verbonden partijen?
            1. Blz. 84 N.V. Vitens
            2. Blz. 85 Gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Stichtse Groenlanden
            3. Blz. 86 Mooisticht
            4. Blz. 87 Gemeenschappelijke regeling Afvalverwijdering Utrecht
            5. Blz. 88 Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht
            6. Blz. 89 Marickenland
            7. Blz. 90 Gebiedsprogramma Utrecht-West
          3. Blz. 91 1.3 | Indicatoren
            1. Blz. 92 Indicatoren
          4. Blz. 93 1.4 | Wat zijn de financiële risico's?
            1. Blz. 94 Risico's van programma 1
          5. Blz. 95 1 .5 | Wat mag het kosten?
            1. Blz. 96 Financiën | Programma 1
        2. Blz. 97 Programma 2 | Samenleven
          1. Blz. 98 2.1 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
            1. Blz. 99 Doelstelling 2026
              1. Blz. 100 B26 | 2.1 Inwoners worden ondersteund om deel te nemen aan de arbeidsmarkt
                1. Blz. 101 B26 | 2.1.1 We zetten in op een intensievere samenwerking met sociaal ontwikkelbedrijven (waaronder Kansis) op het gebied van ontwikkel- en werkfittrajecten
                2. Blz. 102 B26 | 2.1.2 We zetten in op een intensievere samenwerking met de arbeidsmarktregio Groot-Amsterdam, waardoor meer inwoners bemiddeld worden richting werk
                3. Blz. 103 B26 | 2.1.3 Kwetsbare jongeren krijgen een passend aanbod richting werk, dagbesteding of onderwijs
                4. Blz. 104 B26 | 2.1.4 We stimuleren mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt om naar vermogen te participeren in de samenleving
              2. Blz. 105 B26 | 2.2 Voorzieningen zijn voor alle inwoners laagdrempelig en dichtbij huis toegankelijk
                1. Blz. 106 B26 | 2.2.1 De herontwikkeling van de Willisstee komt in 2026 in het eerste jaar van de uitvoeringsfase
                2. Blz. 107 B26 | 2.2.2. We gaan door met het meer in balans brengen van vraag en aanbod in het voorzieningenniveau met oog voor de laagdrempeligheid
              3. Blz. 108 B26 | 2.3 Een gezonde omgeving en gezonde en vitale leefstijl met voldoende ruimte voor sport en bewegen
                1. Blz. 109 B26 | 2.3.1 We organiseren activiteiten met het netwerk van organisaties dat actief bezig is met Gezonde Jeugd, Gezonde Toekomst (JOGG)
                2. Blz. 110 B26 | 2.3.2 We zetten buurtsportcoaches in bij jeugd, jongeren en volwassenen (55+) om inwoners (meer) in beweging te krijgen
              4. Blz. 111 B26 | 2.4 Een inclusieve gemeente waar iedereen mee kan doen
                1. Blz. 112 B26 | 2.4.1 Door laagdrempelige toegang tot de minimavoorzieningen wordt het bereik voor inwoners vergroot
                2. Blz. 113 B26 | 2.4.2 De bereikte resultaten met de inclusieagenda worden geborgd
              5. Blz. 114 B26 | 2.5 Toekomstbestendige (maatschappelijke) voorzieningen
                1. Blz. 115 B26 | 2.5.1 We brengen het functioneren van maatschappelijke functies meer in lijn met toekomstige behoeften
                2. Blz. 116 B26 | 2.5.2 Bestaande, monofunctionele voorzieningen worden multifunctioneel en collectief gebruikt
              6. Blz. 117 B26 | 2.6 Culturele activiteiten dragen bij aan onze maatschappelijke doelen
                1. Blz. 118 B26 | 2.6.1 We maken culturele activiteiten voor verschillende doelgroepen in de gemeente toegankelijk
              7. Blz. 119 B26 | 2.7 Een versterkt opvoedklimaat rond gezinnen, in wijken en op scholen
                1. Blz. 120 B26 | 2.7.1 Wij hebben zicht op hoe ons huidige aanbod rondom opvoeden en opgroeien aansluit op de vraag/ behoefte van inwoners in de wijk
                2. Blz. 121 B26 | 2.7.2 Wij vergroten, met de nieuwe sociale kaart, het in- en overzicht van het huidige ondersteuningsaanbod
              8. Blz. 122 B26 | 2.8 Kinderen ontwikkelen hun talenten optimaal
                1. Blz. 123 B26 | 2.8.1 Wij zetten structureel in op techniekonderwijs vanuit de visie op talentontwikkeling
                2. Blz. 124 B26 | 2.8.2 Wij stimuleren sportieve en creatieve talenten van onze jonge inwoners
          2. Blz. 125 2.2 | Wat zijn de bijdragen van verbonden partijen?
            1. Blz. 126 Gemeenschappelijke regeling gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
            2. Blz. 127 Kansis (Stichting Beschut Werk)
            3. Blz. 128 Kansis Groen (Stichting Groenwerk)
            4. Blz. 129 Stichting Ons Dorpshuis (sociaal cultureel centrum De Boei)
          3. Blz. 130 2.3 | Indicatoren
            1. Blz. 131 Indicatoren
          4. Blz. 132 2.4 | Wat zijn de financiële risico's?
            1. Blz. 133 Risico's van programma 2
          5. Blz. 134 2.5 | Wat mag het kosten?
            1. Blz. 135 Financiën | Programma 2
        3. Blz. 136 Programma 3 | Veiligheid
          1. Blz. 137 3.1 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
            1. Blz. 138 Doelstelling 2026
              1. Blz. 139 B26 | 3.1 Inwoners, ondernemers en bezoekers voelen zich veilig
                1. Blz. 140 B26 | 3.1.1 We houden een veiligheidsenquête onder inwoners
                2. Blz. 141 B26 | 3.1.2 Evaluatie van het Integraal Veiligheidsplan 2023 - 2026
                3. Blz. 142 B26 | 3.1.3 We stellen een nieuwe Integraal Veiligheidsplan op
                4. Blz. 143 B26 | 3.1.4 We breiden de capaciteit van het BOA-team uit
          2. Blz. 144 3.2 | Wat zijn de bijdragen van verbonden partijen?
            1. Blz. 145 Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
            2. Blz. 146 Het Zorg- en Veiligheidshuis Regio Utrecht (ZVHRU)
            3. Blz. 147 Stichting Beveiliging Bedrijventerrein De Ronde Venen (SBB)
          3. Blz. 148 3.3 | Indicatoren
            1. Blz. 149 Indicatoren
          4. Blz. 150 3.4 | Wat zijn de financiële risico's
            1. Blz. 151 Risico's van programma 3
          5. Blz. 152 3.5 | Wat mag het kosten?
            1. Blz. 153 Financiën | Programma 3
        4. Blz. 154 Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering
          1. Blz. 155 4.1 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
            1. Blz. 156 Doelstelling 2026
              1. Blz. 157 B26 | 4.1 Inwoners praten mee
                1. Blz. 158 B26 | 4.1.1 We geven verder uitvoering aan het inwonerparticipatiebeleid en de uitvoeringsagenda
              2. Blz. 159 B26 | 4.2 Een moderne en klantgerichte gemeente
                1. Blz. 160 B26 | 4.2.1 We zetten verdere stappen in het vergroten van de klanttevredenheid en optimaliseren van de klantbeleving
          2. Blz. 161 4.2 | Wat zijn de bijdragen van verbonden partijen?
            1. Blz. 162 Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen (RHC VV)
            2. Blz. 163 Stichting Regionaal Inkoopbureau IJmond & Kennemerland (RIJK)
            3. Blz. 164 Amstelland-Meerlandenoverleg
            4. Blz. 165 Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)
            5. Blz. 166 BNG Bank
            6. Blz. 167 U10
          3. Blz. 168 4.3 | Indicatoren
            1. Blz. 169 Indicatoren
          4. Blz. 170 4.4 | Wat zijn de financiële risico's?
            1. Blz. 171 Risico's van programma 4
          5. Blz. 172 4.5 | Wat mag het kosten?
            1. Blz. 173 Financiën | Programma 4
        5. Blz. 174 Programma 5 | Financiën
          1. Blz. 175 5.1 | Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
            1. Blz. 176 Algemeen programma 5
          2. Blz. 177 5.2 | Wat zijn de bijdragen van verbonden partijen?
            1. Blz. 178 Gemeenschappelijke regeling Gemeentebelastingen Amstelland
          3. Blz. 179 5.3 | Indicatoren
            1. Blz. 180 Indicatoren
          4. Blz. 181 5.4 | Wat zijn de financiële risico's?
            1. Blz. 182 Risico's van programma 5
          5. Blz. 183 5.5 | Wat mag het kosten?
            1. Blz. 184 Financiën | Programma 5
      3. Blz. 185 Paragrafen
        1. Blz. 186 1 | Lokale heffingen
          1. Blz. 187 Algemeen lokale heffingen
          2. Blz. 188 Meerjarig overzicht van de opbrengsten van lokale heffingen
          3. Blz. 189 01 | Onroerendezaakbelasting
          4. Blz. 190 02 | Toeristenbelasting
          5. Blz. 191 03 | Forensenbelasting
          6. Blz. 192 04 | Roerende zaakbelasting
          7. Blz. 193 05 | Parkeerbelasting
          8. Blz. 194 06 | Afvalstoffenheffing
          9. Blz. 195 07 | Riool- en waterzorgheffing
          10. Blz. 196 08 | Leges
          11. Blz. 197 09 | Begraafplaatsen
          12. Blz. 198 10 | Bedrijveninvesteringszones (BIZ)
          13. Blz. 199 11 | Marktgelden
          14. Blz. 200 Ontwikkeling woonlasten voor inwoners
          15. Blz. 201 Ontwikkeling lokale heffingen voor bedrijven
          16. Blz. 202 Kwijtscheldingsbeleid
        2. Blz. 203 2 | Weerstandsvermogen en risicobeheersing
          1. Blz. 204 Algemeen weerstandsvermogen
          2. Blz. 205 Uitgangspunten voor weerstandsvermogen, weerstandscapaciteit en risico's
          3. Blz. 206 Weerstandsvermogen
          4. Blz. 207 Weerstandscapaciteit
          5. Blz. 208 Totaaloverzicht van de risico's per programma
        3. Blz. 209 3 | Onderhoud van kapitaalgoederen
          1. Blz. 210 Algemeen onderhoud kapitaalgoederen
          2. Blz. 211 Wegen | Beleid
          3. Blz. 212 Wegen | Uitvoering
          4. Blz. 213 Wegen | Financiën
          5. Blz. 214 Riolering | Beleid
          6. Blz. 215 Riolering | Uitvoering
          7. Blz. 216 Riolering | Financiën
          8. Blz. 217 Water | Beleid
          9. Blz. 218 Water | Uitvoering
          10. Blz. 219 Water | Financiën
          11. Blz. 220 Groen | Beleid
          12. Blz. 221 Groen | Uitvoering
          13. Blz. 222 Groen | Financiën
          14. Blz. 223 Gebouwen | Beleid
          15. Blz. 224 Gebouwen | Uitvoering
          16. Blz. 225 Gebouwen | Financiën
        4. Blz. 226 4 | Financiering
          1. Blz. 227 Financiering algemeen
          2. Blz. 228 Beleidskader voor financiering
          3. Blz. 229 Risicobeheersing | Kasgeldlimiet
          4. Blz. 230 Risicobeheersing | Renterisiconorm
          5. Blz. 231 Ontwikkeling langlopende leningen
          6. Blz. 232 Schatkistbankieren
          7. Blz. 233 Rente- en treasuryresultaat
        5. Blz. 234 5 | Bedrijfsvoering
          1. Blz. 235 Algemeen
          2. Blz. 236 Ontwikkeling van personeel en organisatie
          3. Blz. 237 Huisvesting van de organisatie
          4. Blz. 238 Informatievoorziening en digitalisering
          5. Blz. 239 Informatieveiligheid en privacy
          6. Blz. 240 Interbestuurlijk toezicht
          7. Blz. 241 Financiële rechtmatigheid over 2026
          8. Blz. 242 Maatregelen om rechtmatigheidsfouten en onduidelijkheden met betrekking tot de financiële rechtmatigheid te voorkomen.
          9. Blz. 243 Bedrijfsvoeringsindicatoren
        6. Blz. 244 6 | Verbonden partijen
          1. Blz. 245 Algemeen verbonden partijen
          2. Blz. 246 Gemeenschappelijke regelingen
          3. Blz. 247 Gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Stichtse Groenlanden
          4. Blz. 248 Gemeenschappelijke regeling Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
          5. Blz. 249 Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht (ODrU)
          6. Blz. 250 Gemeenschappelijke regeling gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
          7. Blz. 251 Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Utrecht
          8. Blz. 252 Gemeenschappelijke regeling Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen
          9. Blz. 253 Gemeenschappelijke regeling Amstelland-Meerlanden Overleg
          10. Blz. 254 Gemeenschappelijke regeling Gemeentebelastingen Amstelland
          11. Blz. 255 Financiële gegevens van de gemeenschappelijke regelingen (x € 1.000)
          12. Blz. 256 Deelnemingen
          13. Blz. 257 Overige verbonden partijen
        7. Blz. 258 7 | Grondbeleid
          1. Blz. 259 Actief en faciliterend grondbeleid
          2. Blz. 260 Bedrijventerrein De Bocht
          3. Blz. 261 Woningbouwprojecten
          4. Blz. 262 Eigendommen niet voor de publieke taak bestemd
        8. Blz. 263 8 | Openbaarheid
          1. Blz. 264 Landelijk beleidskader van de Wet open overheid (Woo)
          2. Blz. 265 1. Actief openbaar maken van informatie
          3. Blz. 266 2. Passief openbaar maken van informatie
          4. Blz. 267 3. Informatiehuishouding op orde
        9. Blz. 268 9 | Subsidies
          1. Blz. 269 Subsidies en bijdragen algemeen
          2. Blz. 270 Invulling aanvullende bezuiniging van structureel 140.000 euro (amendement Kadernota 2026)
      4. Blz. 271 Financiële begroting 2026 - 2029
        1. Blz. 272 01 | Overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 273 Algemeen 01 | Overzicht van baten en lasten
          2. Blz. 274 Totaal programma's 1 tot en met 5
          3. Blz. 275 Programma 1 | Wonen
          4. Blz. 276 Programma 2 | Samenleven
          5. Blz. 277 Programma 3 | Veiligheid
          6. Blz. 278 Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering
          7. Blz. 279 Programma 5 | Financiën
        2. Blz. 280 02 | Overzicht overhead, algemene dekkingsmiddelen en vennootschapsbelasting
          1. Blz. 281 02 | Algemeen overzicht algemene dekkingsmiddelen
          2. Blz. 282 Overhead
          3. Blz. 283 Algemene dekkingsmiddelen en vennootschapsbelasting
        3. Blz. 284 03 | Mutaties ten opzichte van de Kadernota 2026
          1. Blz. 285 Algemeen 01 | Financiële mutaties per programma ten opzichte van de Kadernota 2025
          2. Blz. 286 Mutaties in programma 1 | Wonen
          3. Blz. 287 Mutaties in programma 2 | Samenleven
          4. Blz. 288 Mutaties in programma 3 | Veiligheid
          5. Blz. 289 Mutaties in programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering
          6. Blz. 290 Mutatie in programma 5 | Financiën
        4. Blz. 291 04 | Overzicht incidentele baten en lasten
          1. Blz. 292 Algemeen incidentele baten en lasten
          2. Blz. 293 Overzicht incidentele baten en lasten
        5. Blz. 294 05 | Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          1. Blz. 295 Algemeen overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          2. Blz. 296 Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
        6. Blz. 297 06 | De stand en het verloop van reserves
          1. Blz. 298 Landelijke en lokale kaders over reserves
          2. Blz. 299 Stand en verloopoverzicht eigen vermogen
          3. Blz. 300 A. Algemene reserve
          4. Blz. 301 B. Bestemmingsreserves
          5. Blz. 302 C. Financieel resultaat
        7. Blz. 303 07 | De stand en het verloop van voorzieningen
          1. Blz. 304 Landelijke en lokale kaders over voorzieningen
          2. Blz. 305 Stand en verloopoverzicht voorzieningen
          3. Blz. 306 Toelichting per voorziening
        8. Blz. 307 08 | Overzicht nieuwe investeringen
          1. Blz. 308 Landelijke en lokale kaders over investeringen
          2. Blz. 309 Meerjareninvesteringsprogramma 2026 - 2029
        9. Blz. 310 09 | Verdeling programma's naar landelijke taakvelden
          1. Blz. 311 Landelijke kaders voor verdeling programma's naar taakvelden
          2. Blz. 312 Verdeling taakvelden over de 5 programma's
          3. Blz. 313 Taakvelden 2025 - 2029
        10. Blz. 314 10 | Meerjarige prognose van de balans en het EMU-saldo
          1. Blz. 315 Landelijke kaders voor meerjarenprognose balans en EMU-saldo
          2. Blz. 316 Meerjarenprognose balans 2024 - 2029
          3. Blz. 317 EMU-saldo
        11. Blz. 318 11 | Borg- en garantstellingen
          1. Blz. 319 Borg- en garantstellingen
        12. Blz. 320 12 | Landelijke indicatoren BBV
          1. Blz. 321 Inleiding landelijke indicatoren
          2. Blz. 322 Landelijke indicatoren
          3. Blz. 323 Toelichting op de landelijke indicatoren
        13. Blz. 324 13 | Financiële begrippen
          1. Blz. 325 Begrippenlijst
        14. Blz. 326 14 | Definities financiële kengetallen in het financieel dashboard
          1. Blz. 327 Definities financiële kengetallen
        15. Blz. 328 15 | Overzicht aangenomen amendementen en moties bij de begrotingsbehandeling
          1. Blz. 329 Algemeen amendementen en moties begrotingsbehandeling
    2. Activiteiten
    3. Overzicht
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap