Toelichting

--

Kwaliteit

In 2018 is een grote slag geslagen: alle werkzoekende zijn ingedeeld in klantgroepen en voor iedereen in een klantgroep is een plan van aanpak opgesteld. We liggen op koers.

De dienstverlening aan de werkzoekende begint zodra de werkzoekende zich heeft gemeld aan de poort van het Werkcentrum. Bij de aanmelding wordt direct gestart met het stellen van een diagnose op basis van de vaststelling van de hulpvraag, analyse van de leefgebieden, vaststelling van de bemiddelbaarheid en de vaststelling van de klantgroep. Op basis hiervan wordt een werkzoekende ingedeeld in één van de vier klantgroepen en wordt de doelstelling bepaald en een plan van aanpak opgesteld. Hierin wordt vastgelegd of de ondersteuning aan de klant gericht zal zijn op re-integratie, participatie en/of zorg. We maken dit onderscheid omdat niet iedere werkzoekende (direct) kan re-integreren. Voor deze groep zal gekeken worden of zij middels begeleide activiteiten kunnen participeren of dat er voornamelijk sprake is van een zorgvraag. In het geval dat re-integratie en participatie (nog) niet tot de mogelijkheden horen, wordt de inwoner overgedragen aan het Kernteam. Deze personen hebben eerst andere begeleiding nodig voordat zij voor verdere re-integratie of participatie doeleinden door het Werkcentrum begeleid kunnen worden.