-
Blz. 1
Programmabegroting 2023 - 2026
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Bestuurlijke hoofdlijnen
-
Blz. 4
Bestuurlijke aanbieding
-
Blz. 5
Bestuurlijke vooruitblik
-
Blz. 6
Uiteenzetting financiële positie
-
Blz. 7
Conclusie financiële positie
-
Blz. 8
Financiële resultaten 2023 - 2026
-
Blz. 9
Aansluiting ten opzichte van de begroting 2022 - 2025
-
Blz. 10
Onderscheid naar incidenteel en structureel resultaat
-
Blz. 11
Lokale heffingen en woonlasten
-
Blz. 12
Ontwikkeling algemene reserve
-
Blz. 13
Investeringen
-
Blz. 14
Waar komt het geld vandaan?
-
Blz. 15
Waar wordt het geld aan besteed?
-
Blz. 16
Kerngegevens
-
Blz. 17
Kerngegevens
-
Blz. 18
Programma's
-
Blz. 19
De programma's
-
Blz. 20
Programma 1 | Wonen
-
Blz. 21
Programma 1 | Welk maatschappelijk effect willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 22
Welk maatschappelijk effect willen we bereiken in 2023?
-
Blz. 23
B23 | 1.1 Een groter woningaanbod voor al onze inwoners
-
Blz. 24
B23 | 1.1.1 De locaties Oosterland, De Meijert en Maricken II worden opgenomen in het regionaal programma 'Wonen' van de provincie Utrecht.
-
Blz. 25
B23 | 1.1.2 Elk nieuwbouwproject bevat tenminste 30% sociale huur en 15% betaalbare huur- of koopwoningen.
-
Blz. 26
B23 | 1.1.3 Het wettelijk toegestaan maximum van de nieuwbouwwoningen met een koopgrens tot de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) wijzen we met voorrang toe aan eigen inwoners.
-
Blz. 27
B23 | 1.1.4 We formuleren beleid voor woonwagenstandplaatsen.
-
Blz. 28
B23 | 1.1.5 We voeren opkoopbescherming in.
-
Blz. 29
B23 | 1.1.6 We doen een woonbehoefte onderzoek.
-
Blz. 30
B23 | 1.1.7 We houden een pilot met collectief particulier opdrachtgeverschap (CPO) in Abcoude op de BON-locatie.
-
Blz. 31
B23 | 1.1.8 We maken afspraken met woningbouwcorporaties over inkomensafhankelijke huurverhoging.
-
Blz. 32
B23 | 1.2 Een goed bereikbare en verkeersveilige gemeente
-
Blz. 33
B23 | 1.2.1 We voeren gesprekken met de provincie Utrecht voor een besluit over de toekomst van de N201 met extra aandacht voor de strekkende bocht bij Mijdrecht en het verlengen van de op- en afritten bij Vinkeveen.
-
Blz. 34
B23 | 1.2.2 We actualiseren het mobiliteits- en verkeersveiligheidsplan en nemen uitgangspunten op voor deelmobiliteit.
-
Blz. 35
B23 | 1.2.3 We voeren samen met de provincie Utrecht en Syntus een pilot uit voor bus 120 langs station Abcoude.
-
Blz. 36
B23 | 1.2.4 We promoten en monitoren de nut en noodzaak van de Flexbus.
-
Blz. 37
B23 | 1.2.5 We plaatsen 300 extra fietsparkeerplekken bij station Abcoude en creëren meer fietsparkeerplekken bij bushaltes.
-
Blz. 38
B23 | 1.2.6 We werken scenario's uit voor de mogelijkheden tot reconstructie van de Baambrugse Zuwe.
-
Blz. 39
B23 | 1.3 Ondernemers krijgen de ruimte om succesvol te ondernemen
-
Blz. 40
B23 | 1.3.1 We zetten ons maximaal in om het regionaal bedrijventerrein (13 hectare) op te laten nemen in het regionaal programma 'Werken' van de provincie Utrecht.
-
Blz. 41
B23 | 1.3.2 We geven uitvoering aan de Detailhandelsvisie, plannen van aanpak toekomstbestendige dorpskernen en het ruimtelijk afwegingskader centrum Mijdrecht.
-
Blz. 42
B23 | 1.3.3 We organiseren een verkiezing voor 'Ondernemer van het Jaar' en reiken deze prijs uit op het Ondernemersgala.
-
Blz. 43
B23 | 1.4 Een klimaatneutrale gemeente in 2050
-
Blz. 44
B23 | 1.4.1 We doen een haalbaarheidsstudie naar zonnepanelen langs de A2.
-
Blz. 45
B23 | 1.4.2 We starten het gebiedsproces voor zonnevelden in Baambrugge.
-
Blz. 46
B23 | 1.4.3 We stellen een afwegingskader 'Zon op monumenten' op.
-
Blz. 47
B23 | 1.4.4 We organiseren acties om inwoners te helpen bij het verlagen van hun energieverbruik.
-
Blz. 48
B23 | 1.4.5 We zetten een communicatiecampagne op voor het circulair gebruik van grondstoffen.
-
Blz. 49
B23 | 1.4.6 We stimuleren energiescans bij bedrijven.
-
Blz. 50
B23 | 1.4.7 We ondersteunen 1 bedrijf met een circulair project.
-
Blz. 51
B23 | 1.5 Beschermen, behouden en beleefbaar maken van het cultureel erfgoed voor inwoners en bezoekers
-
Blz. 52
B23 | 1.5.1 We stellen een afwegingskader op voor nevengebruik of nieuwe functies van religieus erfgoed (kerken).
-
Blz. 53
B23 | 1.5.2 We krijgen inzicht in de actuele onderhoudsstand van de beschermde gebouwen.
-
Blz. 54
B23 | 1.5.3 We bereiden een kunst- en cultuurplan 2024-2028 voor.
-
Blz. 55
B23 | 1.6 Goed onderhouden en toegankelijke recreatiegebieden
-
Blz. 56
B23 | 1.6.1 We zoeken naar aanlegmogelijkheden op de Vinkeveense Plassen, zodat winkels en horeca beter bereikbaar zijn.
-
Blz. 57
B23 | 1.6.2 We ronden de planvorming voor een doorvaart bij De Heul af.
-
Blz. 58
B23 | 1.6.3 We onderzoeken de mogelijkheden voor het beter toegankelijk maken van het Abcoudermeer.
-
Blz. 59
B23 | 1.7 Ruimtelijke initiatieven worden ondersteund op basis van het toekomstbeeld voor De Ronde Venen
-
Blz. 60
B23 | 1.7.1 We implementeren de Omgevingswet.
-
Blz. 61
B23 | 1.7.2 We starten met het omzetten van bestemmingsplannen naar omgevingsplannen.
-
Blz. 62
B23 | 1.7.3 We actualiseren de verordening Fysieke leefomgeving en legesverordening.
-
Blz. 63
B23 | 1.7.4 We leggen een startnotitie Omgevingsvisie voor aan de raad.
-
Blz. 64
B23 | 1.7.5 We stellen een nieuwe nota Grondbeleid op.
-
Blz. 65
B23 | 1.7.6 We bepalen het vervolg van project park Waeterrijck op basis van de uitkomsten van de pilot.
-
Blz. 66
B23 | 1.8 We handhaven wat waardevol is en verlenen vergunningen op basis van het planologisch kader
-
Blz. 67
B23 | 1.8.1 We verduidelijken en verbeteren de afspraken met de ODRU.
-
Blz. 68
B23 | 1.8.2 We passen het VTH-beleid aan.
-
Blz. 69
B23 | 1.8.3 We handelen beroep- en bezwaarschriften binnen de wettelijke termijn af.
-
Blz. 70
B23 | 1.8.4 We stellen een regionale uitvoerings- en handhavingsstrategie op.
-
Blz. 71
B23 | 1.9 Een groene, schone en biodiverse openbare ruimte
-
Blz. 72
B23 | 1.9.1 We investeren in groenonderhoud en brengen het openbaar groen op orde.
-
Blz. 73
B23 | 1.9.2 We brengen in kaart waar vervanging van het groen leidt tot lagere onderhoudskosten en meer biodiversiteit.
-
Blz. 74
B23 | 1.9.3 We beheren de openbare ruimte integraal op basis van het groen- en wegenbeheerplan en het gemeentelijk rioleringsplan.
-
Blz. 75
B23 | 1.9.4 We introduceren een eerlijk en eenvoudig grondstoffenbeleid.
-
Blz. 76
B23 | 1.9.5 We geven inwoners de keuze tussen een grote of kleine minicontainer restafval.
-
Blz. 77
B23 | 1.9.6 We openen het afvalbrengstation in Abcoude een extra dagdeel.
-
Blz. 78
B23 | 1.9.7 We halen het restafval eens per 3 weken op.
-
Blz. 79
B23 | 1.10 Toekomstbestendig maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 80
B23 | 1.10.1 We brengen de bezetting van maatschappelijk vastgoed in beeld, zodat accommodaties multifunctioneel worden gebruikt.
-
Blz. 81
B23 | 1.10.2 We maken een duurzaam meerjarenonderhoudsplan op voor het maatschappelijk vastgoed.
-
Blz. 82
B23 | 1.10.3 We stellen een integraal huisvestingsplan onderwijs op.
-
Blz. 83
B23 | 1.10.4 We faciliteren de bouw van de nieuwe Hoflandschool.
-
Blz. 84
B23 | 1.10.5 We ontwikkelen een nieuwe brandweerkazerne in Abcoude.
-
Blz. 85
Programma 1 | Wonen - Indicatoren
-
Blz. 86
Indicatoren
-
Blz. 87
Programma 1 | Wonen - Verbonden partijen
-
Blz. 88
Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 89
Mooisticht
-
Blz. 90
Afvalverwijdering Utrecht
-
Blz. 91
Omgevingsdienst regio Utrecht
-
Blz. 92
Marickenland
-
Blz. 93
Gebiedsprogramma Utrecht-West
-
Blz. 94
Programma 1 | Wonen - Wat mag het kosten?
-
Blz. 95
Wat mag het kosten?
-
Blz. 96
Aansluiting ten opzichte van begroting 2022 - 2025
-
Blz. 97
Programma 2 | Samenleven
-
Blz. 98
Programma 2 | Welk maatschappelijk effect willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 99
Welk maatschappelijk effect willen we bereiken in 2023?
-
Blz. 100
B23 | 2.1 Inwoners worden ondersteund om deel te nemen aan de arbeidsmarkt
-
Blz. 101
B23 | 2.1.1 We actualiseren de Participatiekoers.
-
Blz. 102
B23 | 2.1.2 We brengen in kaart hoe vraag en aanbod op de lokale arbeidsmarkt beter op elkaar kan worden afgestemd.
-
Blz. 103
B23 | 2.2 Voorzieningen zijn voor alle inwoners laagdrempelig en dichtbij huis toegankelijk
-
Blz. 104
B23 | 2.2.1 We handelen alle Wmo, jeugdhulp en participatiewet meldingen en vragen binnen de wettelijke termijn af.
-
Blz. 105
B23 | 2.2.2 We betrekken het voorveld bij het terugdringen van het aantal meldingen.
-
Blz. 106
B23 | 2.2.3 We verbeteren de samenwerking met de huisartsen.
-
Blz. 107
B23 | 2.2.4 We actualiseren en communiceren de sociale kaart met het aanbod van maatschappelijke partners in het voorveld.
-
Blz. 108
B23 | 2.3 Een gezonde omgeving en gezonde en vitale leefstijl met voldoende ruimte voor sport en bewegen
-
Blz. 109
B23 | 2.3.1 We vergroten het sportaanbod voor jonge kinderen (2 tot 6 jaar).
-
Blz. 110
B23 | 2.3.2 We stimuleren sport met behulp van toernooien voor scholen.
-
Blz. 111
B23 | 2.3.3 We maken samen met verenigingen en maatschappelijke partners een Vitaliteitsakkoord.
-
Blz. 112
B23 | 2.3.4. We zetten een online platform op voor deskundigheidsbevordering.
-
Blz. 113
B23 | 2.3.5 We organiseren een Sportgala.
-
Blz. 114
B23 | 2.4 Een inclusieve gemeente waar iedereen mee kan doen
-
Blz. 115
B23 | 2.4.1 We voeren de Inclusie-agenda uit met aandacht voor bewustwording, inclusieve buurten, LHBTIQ+, fysieke toegankelijkheid en arbeidsmarkt.
-
Blz. 116
B23 | 2.4.2 We bevorderen ontmoeting tussen ouderen.
-
Blz. 117
B23 | 2.4.3 We ondersteunen ontmoetingsplekken zoals Tumult en dorpshuizen om activiteiten voor jongeren te organiseren.
-
Blz. 118
B23 | 2.4.4 We zetten tijdelijk een extra jongerenwerker in die werkzaam is op straat en scholen.
-
Blz. 119
B23 | 2.5 Toekomstbestendige (maatschappelijke) voorzieningen
-
Blz. 120
B23 | 2.5.1 We stellen een Woonzorgvisie op.
-
Blz. 121
B23 | 2.5.2 We ondersteunen inwoners (en hun mantelzorgers) bij het langer zelfstandig kunnen blijven wonen.
-
Blz. 122
B23 | 2.5.3 We ontwikkelen beleid voor dorpshuizen.
-
Blz. 123
B23 | 2.6 Culturele activiteiten dragen bij aan onze maatschappelijke doelen
-
Blz. 124
B23 | 2.6.1 We stimuleren culturele diversiteit in het aanbod.
-
Blz. 125
B23 | 2.6.2 We brengen de resultaten van de inzet van onze cultuurpartners in beeld.
-
Blz. 126
B23 | 2.7 Een versterkt opvoedklimaat rond gezinnen, in wijken en op scholen
-
Blz. 127
B23 | 2.7.1 We evalueren het beleidsplan Jeugd (2020-2026).
-
Blz. 128
B23 | 2.7.2 We stellen bij het beleidsplan Jeugd 2020 -2026.
-
Blz. 129
B23 | 2.7.3 We geven uitvoering aan de Regionale Agenda Jeugd 2022-2025 en ontwikkelen deze door.
-
Blz. 130
B23 | 2.8 Kinderen ontwikkelen hun talenten optimaal
-
Blz. 131
B23 | 2.8.1 We continueren het huidige aanbod van techniekonderwijs en doen een extra inspanning via de NPO-middelen.
-
Blz. 132
B23 | 2.8.2 We gaan in gesprek met de onderwijssamenwerkingsverbanden Utrecht-West om passend en speciaal onderwijs dichtbij huis te organiseren.
-
Blz. 133
B23 | 2.8.3 We laten ons onderwijsbeleid aansluiten op het jeugd-, gezondheids-, armoede- en sportbeleid.
-
Blz. 134
Programma 2 | Samenleven - Indicatoren
-
Blz. 135
Indicatoren
-
Blz. 136
Programma 2 | Samenleven - Verbonden partijen
-
Blz. 137
Gemeenschappelijke gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 138
Kansis (Stichting Beschut Werk)
-
Blz. 139
Kansis Groen (Stichting Groenwerk)
-
Blz. 140
Programma 2 | Samenleven - Wat mag het kosten?
-
Blz. 141
Wat mag het kosten?
-
Blz. 142
Aansluiting ten opzichte van begroting 2022 - 2025
-
Blz. 143
Programma 3 | Veiligheid
-
Blz. 144
Programma 3 | Welk maatschappelijk effect willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 145
Welk maatschappelijk effect willen we bereiken in 2023?
-
Blz. 146
B23 | 3.1 Inwoners, ondernemers en bezoekers voelen zich veilig
-
Blz. 147
B23 | 3.1.1 We breiden de handhavingscapaciteit uit met 1 BOA.
-
Blz. 148
B23 | 3.1.2 We stellen een Integraal Veiligheidsplan 2023-2026 op.
-
Blz. 149
B23 | 3.1.3 We verstevigen de inzet van de Wet BIBOB bij met name het toetsen van omgevingsvergunningen.
-
Blz. 150
B23 | 3.1.4 We organiseren in samenwerking met onze veiligheidspartners een cyberoefening.
-
Blz. 151
B23 | 3.1.5 We pakken de hele handhavingsketen (preventie, handhaving, beroep en bezwaar) integraal op.
-
Blz. 152
B23 | 3.1.6 We rapporteren halfjaarlijks over de resultaten van het integraal veiligheidsplan en handhaving.
-
Blz. 153
Programma 3 | Veiligheid - Indicatoren
-
Blz. 154
Indicatoren
-
Blz. 155
Programma 3 | Veiligheid - Verbonden partijen
-
Blz. 156
Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
-
Blz. 157
Het Zorg- en Veiligheidshuis Regio Utrecht (ZVHRU)
-
Blz. 158
Stichting Beveiliging Bedrijventerrein De Ronde Venen (SBB)
-
Blz. 159
Programma 3 | Veiligheid - Wat mag het kosten?
-
Blz. 160
Wat mag het kosten?
-
Blz. 161
Aansluiting ten opzichte van begroting 2022 - 2025
-
Blz. 162
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 163
Programma 4 | Welk maatschappelijk effect willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 164
Welk maatschappelijk effect willen we bereiken in 2023?
-
Blz. 165
B23 | 4.1 Inwoners praten mee
-
Blz. 166
B23 | 4.1.1 We houden een referendum over de toekomst van het gemeentehuis.
-
Blz. 167
B23 | 4.1.2 We stellen inwonerparticipatiebeleid op.
-
Blz. 168
B23 | 4.1.3 We stimuleren inwoners de huidige en nieuwe instrumenten voor inwonerparticipatie te gebruiken en geven hier bekendheid aan.
-
Blz. 169
B23 | 4.2 Een moderne en klantgerichte gemeente
-
Blz. 170
B23 | 4.2.1 We digitaliseren de parkeerontheffingen en parkeervergunningen.
-
Blz. 171
B23 | 4.2.2 We voldoen aan de webrichtlijnen, zodat de website voldoet aan de eisen van deze tijd.
-
Blz. 172
B23 | 4.2.3 We geven reactie op vragen van inwoners en ondernemers binnen 2 werkdagen.
-
Blz. 173
B23 | 4.2.4 We ondersteunen inwoners en ondernemers die zich niet gehoord voelen of geen antwoord krijgen op hun vraag.
-
Blz. 174
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering - Indicatoren
-
Blz. 175
Indicatoren
-
Blz. 176
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering - Verbonden partijen
-
Blz. 177
Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen (RHC VV)
-
Blz. 178
Stichting Regionaal Inkoopbureau IJmond & Kennemerland (RIJK)
-
Blz. 179
Amstelland-Meerlandenoverleg
-
Blz. 180
Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)
-
Blz. 181
Gemeentebelastingen Amstelland
-
Blz. 182
BNG Bank
-
Blz. 183
N.V. Vitens
-
Blz. 184
U10
-
Blz. 185
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering - Wat mag het kosten?
-
Blz. 186
Wat mag het kosten?
-
Blz. 187
Aansluiting ten opzichte van de begroting 2022-2025
-
Blz. 188
Programma 5 | Financiën
-
Blz. 189
Programma 5 | Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 190
Financiën
-
Blz. 191
Overzicht van de algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 192
Aansluiting ten opzichte van de begroting 2022-2025
-
Blz. 193
Paragrafen
-
Blz. 194
Lokale heffingen
-
Blz. 195
Samenvatting
-
Blz. 196
Meerjarig overzicht van de opbrengsten van lokale heffingen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 197
01 | Onroerendezaakbelasting voor woningen
-
Blz. 198
02 | Onroerendezaakbelasting voor niet-woningen
-
Blz. 199
03 | Rioolheffing
-
Blz. 200
04 | Afvalstoffenheffing
-
Blz. 201
05 | Leges wonen en bouwen
-
Blz. 202
06 | Leges burgerzaken
-
Blz. 203
07 | Begraafplaatsen
-
Blz. 204
08 | Forensenbelasting
-
Blz. 205
09 en 10 | Land- en watertoeristenbelasting
-
Blz. 206
11 | Hondenbelasting
-
Blz. 207
12 | Overige leges
-
Blz. 208
13 | Roerende zaakbelasting
-
Blz. 209
14 | Bedrijveninvesteringszones (BIZ)
-
Blz. 210
15 | Marktgelden
-
Blz. 211
Ontwikkeling woonlasten voor inwoners
-
Blz. 212
Ontwikkeling belastingdruk voor ondernemers
-
Blz. 213
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 214
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 215
Samenvatting
-
Blz. 216
Beleidskader voor weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 217
Financiële kengetallen
-
Blz. 218
Relatie tussen de omvang van afschrijvingen en die van aflossingen
-
Blz. 219
Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 220
Beschikbare weerstandscapaciteit, risico's en weerstandsvermogen
-
Blz. 221
Top tien van de risico's
-
Blz. 222
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 223
Kapitaalgoederen
-
Blz. 224
Samenvatting
-
Blz. 225
Wegen | Beleid
-
Blz. 226
Wegen | Uitvoering
-
Blz. 227
Wegen | Financiën
-
Blz. 228
Riolering | Beleid
-
Blz. 229
Riolering | Uitvoering
-
Blz. 230
Riolering | Financiën
-
Blz. 231
Water | Beleid
-
Blz. 232
Water | Uitvoering
-
Blz. 233
Water | Financiën
-
Blz. 234
Groen | Beleid
-
Blz. 235
Groen | Uitvoering
-
Blz. 236
Groen | Financiën
-
Blz. 237
Gebouwen | Beleid
-
Blz. 238
Gebouwen | Uitvoering
-
Blz. 239
Gebouwen | Financiën
-
Blz. 240
Financiering
-
Blz. 241
Samenvatting
-
Blz. 242
Beleidskader
-
Blz. 243
Risicobeheersing - Algemeen
-
Blz. 244
Risicobeheersing - Kasgeldlimiet
-
Blz. 245
Berekening geldstromen en toets op de kasgeldlimiet
-
Blz. 246
Risicobeheersing - Renterisiconorm
-
Blz. 247
Ontwikkeling langlopende leningen
-
Blz. 248
Schatkistbankieren
-
Blz. 249
Rente- en treasuryresultaat
-
Blz. 250
Bedrijfsvoering
-
Blz. 251
Inleiding
-
Blz. 252
Een sterke gemeentelijke organisatie (Organisatieontwikkeling)
-
Blz. 253
Een eigentijdse dienstverlening
-
Blz. 254
Een betrouwbare gemeente (Juridische kwaliteitszorg en rechtmatigheid, informatieveiligheid en privacy)
-
Blz. 255
Doelmatigheids- en doeltreffendheidsonderzoeken
-
Blz. 256
Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 257
Personeel & Organisatie
-
Blz. 258
Bedrijfsvoeringskosten | Definities
-
Blz. 259
Overhead
-
Blz. 260
Apparaatskosten
-
Blz. 261
Landelijke bedrijfsvoeringsindicatoren
-
Blz. 262
Verbonden partijen
-
Blz. 263
Samenvatting
-
Blz. 264
Beleidskader voor verbonden partijen
-
Blz. 265
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 266
Gemeenschappelijke gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 267
Gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 268
Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht (ODrU)
-
Blz. 269
Gemeenschappelijke regeling Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
-
Blz. 270
Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Utrecht
-
Blz. 271
Gemeenschappelijke regeling Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen
-
Blz. 272
Amstelland Meerlanden overleg
-
Blz. 273
Gemeentebelastingen Amstelland
-
Blz. 274
Financiële gegevens van de gemeenschappelijke regelingen (x € 1.000 )
-
Blz. 275
Deelnemingen
-
Blz. 276
Overige deelnemingen
-
Blz. 277
Grondbeleid
-
Blz. 278
Samenvatting
-
Blz. 279
Bouwgronden in exploitatie | Algemeen
-
Blz. 280
Bouwgronden in exploitatie | Beleidskader
-
Blz. 281
Bouwgronden in exploitatie | Financieel totaaloverzicht
-
Blz. 282
De Maricken | Stand van zaken
-
Blz. 283
Land van Winkel | Stand van zaken
-
Blz. 284
Stationslocatie Mijdrecht | Stand van zaken
-
Blz. 285
Eigendommen niet voor de publieke taak bestemd
-
Blz. 286
Verstrekte en ontvangen subsidies en bijdragen
-
Blz. 287
Inleiding
-
Blz. 288
Financieel overzicht van te verstrekken subsidies en bijdragen
-
Blz. 289
Toelichting op de te verstrekken subsidies en bijdragen
-
Blz. 290
Financieel overzicht van te ontvangen subsidies en bijdragen
-
Blz. 291
Toelichting op de ontvangen subsidies en bijdragen
-
Blz. 292
Financiële begroting
-
Blz. 293
01 | Financieel totaaloverzicht
-
Blz. 294
Financieel totaaloverzicht
-
Blz. 295
02 | Overzicht algemene dekkingsmiddelen, overhead, vennootschapsbelasting, post onvoorzien en overige stelposten
-
Blz. 296
Algemene dekkingsmiddelen | Financieel meerjarenoverzicht
-
Blz. 297
Algemene dekkingsmiddelen | Treasury
-
Blz. 298
Algemene dekkingsmiddelen | Onroerendezaakbelasting voor woningen en niet-woningen
-
Blz. 299
Algemene dekkingsmiddelen | Overige belastingen
-
Blz. 300
Algemene dekkingsmiddelen | Algemene uitkering
-
Blz. 301
Algemene dekkingsmiddelen | Overige baten en lasten waaronder de post onvoorzien
-
Blz. 302
Algemene dekkingsmiddelen | Vennootschapsbelasting
-
Blz. 303
Overhead
-
Blz. 304
03 | Beleidsontwikkelingen
-
Blz. 305
Inleiding
-
Blz. 306
Totaaloverzicht
-
Blz. 307
Specificatie beleidsontwikkelingen - programma 1
-
Blz. 308
Specificatie beleidsontwikkelingen - programma 2
-
Blz. 309
Specificatie beleidsontwikkelingen - programma 3
-
Blz. 310
Specificatie beleidsontwikkelingen - programma 4
-
Blz. 311
Specificatie beleidsontwikkelingen - programma 5
-
Blz. 312
04 | Financiële effecten van raadsbesluiten tot en met juli 2022
-
Blz. 313
Inleiding
-
Blz. 314
Totaaloverzicht (bedragen x € 1.000 en + = nadeel en - = voordeel)
-
Blz. 315
Specificatie raadsbesluiten
-
Blz. 316
05 | Autonome ontwikkelingen
-
Blz. 317
Inleiding
-
Blz. 318
Totaaloverzicht
-
Blz. 319
Programma 1 | Wonen
-
Blz. 320
Programma 2 | Samenleven
-
Blz. 321
Programma 3 | Veiligheid
-
Blz. 322
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 323
Programma 5 | Financiën
-
Blz. 324
06 | Borg- en garantstellingen
-
Blz. 325
Borgstellingen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 326
07 | Meerjarenprognose balans en EMU-saldo
-
Blz. 327
Inleiding
-
Blz. 328
Balansprognose per 31 december voor de jaren 2021 - 2026 (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 329
EMU-saldo
-
Blz. 330
08 | Overzicht incidentele baten en lasten 2023 - 2026
-
Blz. 331
Inleiding
-
Blz. 332
Totaaloverzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 333
01 | Wonen
-
Blz. 334
02 | Samenleven
-
Blz. 335
03 | Veiligheid
-
Blz. 336
04 | Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 337
05 | Financiën
-
Blz. 338
09 | Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves 2023 - 2026
-
Blz. 339
Inleiding
-
Blz. 340
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 341
10 | De stand en het gespecificeerde verloop van reserves
-
Blz. 342
Inleiding
-
Blz. 343
Ontwikkeling eigen vermogen per 31 december 2021 - 2026 (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 344
Algemene reserve
-
Blz. 345
Bestemmingsreserves
-
Blz. 346
Toelichting op de bestemmingsreserves
-
Blz. 347
11 | De stand en het gespecificeerde verloop van voorzieningen
-
Blz. 348
Inleiding
-
Blz. 349
1 | Afwikkelen vermogensweg e.o.
-
Blz. 350
2 | Bijdrage akoestische maatregelen Stationslocatie Mijdrecht
-
Blz. 351
3 | Gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 352
4 | Begraafplaatsen
-
Blz. 353
5 | Rioolheffing
-
Blz. 354
6 | Afvalstoffenheffing
-
Blz. 355
7 | Wonen
-
Blz. 356
12 | Overzicht nieuwe investeringen 2023 - 2026
-
Blz. 357
Inleiding
-
Blz. 358
Investeringen 2023 - 2026 per programma (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 359
Totaaloverzicht afschrijvingen
-
Blz. 360
13 | Verdeling programma's naar landelijke taakvelden
-
Blz. 361
Inleiding
-
Blz. 362
Verdeling programma's naar landelijke taakvelden
-
Blz. 363
Overzicht taakvelden
-
Blz. 364
14 | Indicatoren BBV
-
Blz. 365
Inleiding
-
Blz. 366
Veiligheid
-
Blz. 367
Economie
-
Blz. 368
Onderwijs
-
Blz. 369
Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 370
Sociaal domein
-
Blz. 371
Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
-
Blz. 372
15 | Begrippenlijst
-
Blz. 373
Begrippenlijst
-
Blz. 374
16 | Afkortingen
-
Blz. 375
Afkortingen
-
Blz. 376
17 | Overzicht aangenomen amendementen en moties bij de begrotingsbehandeling
-
Blz. 377
Inleiding
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap