-
Blz. 1
Programmabegroting 2024 - 2027
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Bestuurlijke hoofdlijnen 2024 - 2027
-
Blz. 4
Bestuurlijke aanbieding
-
Blz. 5
Bestuurlijke vooruitblik
-
Blz. 6
Uiteenzetting financiële positie
-
Blz. 7
Conclusie financiële positie
-
Blz. 8
Financiële resultaten 2024 - 2027
-
Blz. 9
Aansluiting ten opzichte van de Kadernota 2024
-
Blz. 10
Onderscheid naar incidenteel en structureel resultaat
-
Blz. 11
Lokale heffingen en woonlasten
-
Blz. 12
Risico's en de mogelijkheden om deze financieel op te vangen
-
Blz. 13
Ontwikkeling algemene reserve
-
Blz. 14
Investeringen
-
Blz. 15
Waar komt het geld vandaan?
-
Blz. 16
Waar wordt het geld aan besteed?
-
Blz. 17
Kerngegevens
-
Blz. 18
Kerngegevens
-
Blz. 19
Programma's
-
Blz. 20
De programma's
-
Blz. 21
Programma 1 | Wonen
-
Blz. 22
Programma 1 | Welk maatschappelijk effect willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 23
Maatschappelijke effect voor 2024
-
Blz. 24
B24 | 1.1 Een groter woningaanbod voor al onze inwoners
-
Blz. 25
B24 | 1.1.1 We wijzen het wettelijk toegestane maximum van nieuwbouwwoningen toe met voorrang aan eigen inwoners
-
Blz. 26
B24 | 1.1.2 We zorgen dat elk nieuwbouwproject de percentages uit de woonvisie van sociale huur en betaalbare huur- en koop bevat
-
Blz. 27
B24 | 1.1.3 We evalueren het Vereveningsfonds
-
Blz. 28
B24 | 1.1.4 We actualiseren de Woonvisie
-
Blz. 29
B24 | 1.1.5 We onderzoeken samen met Cazas de mogelijkheden voor meerdere huurders in een corporatiewoning
-
Blz. 30
B24 | 1.1.6 We brengen de mogelijkheden tot woningsplitsing extra onder de aandacht
-
Blz. 31
B24 | 1.1.7 We voeren opkoopbescherming in
-
Blz. 32
B24 | 1.1.8 We stellen een nieuwe regionale huisvestingsverordening op
-
Blz. 33
B24 | 1.1.9 We passen de doelgroepenverordening aan
-
Blz. 34
B24 | 1.1.10 We geven uitvoering aan de woonzorgvisie
-
Blz. 35
B24 | 1.2 Een goed bereikbare en verkeersveilige gemeente
-
Blz. 36
B24 | 1.2.1 We voeren het Mobiliteits- en Verkeersveiligheidsplan 2023 - 2030 uit
-
Blz. 37
B24 | 1.2.2 We voeren de maatregelen per dorp (uitvoeringsplannen) uit
-
Blz. 38
B24 | 1.2.3 We actualiseren het parkeerbeleid en de parkeernormen
-
Blz. 39
B24 | 1.2.4 We doen onderzoek naar de snelfietsroute Mijdrecht-Uithoorn
-
Blz. 40
B24 | 1.2.5 We leggen een fietsrotonde aan bij Vinkeveld
-
Blz. 41
B24 | 1.2.6 We voeren het project sanering borden en palen uit
-
Blz. 42
B24 | 1.3 Ondernemers krijgen de ruimte om succesvol te ondernemen
-
Blz. 43
B24 | 1.3.1 We organiseren de Dag van de Ondernemer
-
Blz. 44
B24 | 1.3.2 We stellen de ruimtelijke kaders en het bestemmingsplan/omgevingsplan op van het uit te breiden Bedrijventerrein Mijdrecht
-
Blz. 45
B24 | 1.3.3 We brengen de concrete herstructurerings- en intensiveringsmogelijkheden van het bestaande Bedrijventerrein Mijdrecht in beeld
-
Blz. 46
B24 | 1.3.4 We stellen de kaders voor de gewenste beeldkwaliteit van het bestaande Bedrijventerrein Mijdrecht op
-
Blz. 47
B24 | 1.3.5 We voeren de plannen van aanpak uit voor toekomstbestendige centra
-
Blz. 48
B24 | 1.3.6 Een marktpartij legt glasvezel aan in het buitengebied van de gemeente
-
Blz. 49
B24 | 1.4 Een klimaatneutrale gemeente in 2050
-
Blz. 50
B24 | 1.4.1 We updaten het spoorboekje naar de ambitie klimaatneutraal 2050
-
Blz. 51
B24 | 1.4.2 We voeren de verduurzaming van maatschappelijk vastgoed uit
-
Blz. 52
B24 | 1.4.3 We voeren de aanpak zonnevelden (inclusief traject zonnevelden A2 met Rijkswaterstaat) uit
-
Blz. 53
B24 | 1.4.4 We initiëren en ondersteunen projecten grootschalig zon op dak
-
Blz. 54
B24 | 1.4.5 We bepalen de ambitie en aanpak voor circulaire economie, zowel intern als extern
-
Blz. 55
B24 | 1.4.6 We stimuleren circulariteit bij inwoners en bedrijven door gerichte acties en communicatie
-
Blz. 56
B24 | 1.4.7 We organiseren acties om inwoners te helpen bij het verlagen van hun energieverbruik
-
Blz. 57
B24 | 1.4.8 We faciliteren en versnellen van verduurzaming in de bebouwde omgeving door het verkrijgen van een ontheffing voor 10 jaar (SMP) op de wet natuurbescherming.
-
Blz. 58
B24 | 1.4.9 We maken zichtbaar wat de gemeente doet aan klimaatadaptatie
-
Blz. 59
B24 | 1.4.10 We stimuleren inwoners om actie te ondernemen m.b.t. klimaatadaptatie
-
Blz. 60
B24 | 1.4.11 We stellen een integraal plan klimaat adaptieve buitenruimte op
-
Blz. 61
B24 | 1.5 Beschermen, behouden en beleefbaar maken van het cultureel erfgoed voor inwoners en bezoekers
-
Blz. 62
B24 | 1.5.1 We zetten ons in voor de herontwikkeling en het toegankelijk maken van de forten van de Stelling van Amsterdam
-
Blz. 63
B24 | 1.5.2 We voeren fase 1 van het project aanwijzen nieuwe gemeentelijke monumenten uit
-
Blz. 64
B24 | 1.5.3 We laten de herziene subsidieverordening voor gemeentelijke monumenten in werking treden
-
Blz. 65
B24 | 1.6 Goed onderhouden en toegankelijke recreatiegebieden
-
Blz. 66
B24 | 1.6.1 We stellen een Visie Recreatie en Toerisme op
-
Blz. 67
B24 | 1.6.2 We implementeren samen met het Recreatieschap Stichtse Groenlanden de uitkomst van het onderzoek naar betaald parkeren op eiland 1 en 4 van de Vinkeveense Plassen
-
Blz. 68
B24 | 1.6.3 We implementeren samen met het Recreatieschap Stichtse Groenlanden de uitkomst van het onderzoek naar mogelijkheden voor aanlegsteigers op de Vinkeveense Plassen
-
Blz. 69
B24 | 1.6.4 We implementeren samen het Recreatieschap Stichtse Groenlanden de uitkomst van het onderzoek naar de mogelijkheden voor het invoeren van liggeld bij de Vinkeveense Plassen
-
Blz. 70
B24 | 1.7 Ruimtelijke initiatieven worden ondersteund op basis van het toekomstbeeld voor De Ronde Venen
-
Blz. 71
B24 | 1.7.1 We zetten de voorbereidende werkzaamheden voor de omgevingsvisie voort, zodat deze in 2025 vastgesteld kan worden
-
Blz. 72
B24 | 1.7.2 We stellen een visie Vrijkomende Agrarische Bebouwing op
-
Blz. 73
B24 | 1.7.3 We stellen een nota Grondbeleid op
-
Blz. 74
B24 | 1.8 We handhaven wat waardevol is en verlenen vergunningen op basis van het planologisch kader
-
Blz. 75
B24 | 1.8.1 Het in overeenstemming brengen van de bestaande situatie met de regels van het bestemmingsplan Plassengebied
-
Blz. 76
B24 | 1.8.2 We breiden de handhavingscapaciteit voor het bestemmingsplan Buitengebied-West uit
-
Blz. 77
B24 | 1.8.3 We stellen een Omgevingsvisie op
-
Blz. 78
B24 | 1.8.4 We maken een start met het opstellen van een omgevingsplan voor De Ronde Venen
-
Blz. 79
B24 | 1.8.5 We actualiseren de welstandsnota
-
Blz. 80
B24 | 1.9 Een groene, schone en biodiverse openbare ruimte
-
Blz. 81
B24 | 1.9.1 We intensiveren het groenonderhoud met als resultaat een kwaliteitsniveau B in 2026
-
Blz. 82
B24 | 1.9.2 Samen met inwoners en de buitendienst bepalen we op welke wijze het groenonderhoud wordt geïntensiveerd
-
Blz. 83
B24 | 1.9.3 We investeren in onkruidbestrijding op verharding
-
Blz. 84
B24 | 1.9.4 We zetten structureel in op vervanging van groen en bomen met aandacht voor biodiversiteit en klimaatadaptatie
-
Blz. 85
B24 | 1.10 Toekomstbestendig maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 86
B24 | 1.10.1 Toekomstbestendig maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 87
B24 | 1.10.2 We concretiseren de eerste tranche van het Integraal Huisvestingsplan Onderwijsvoorzieningen
-
Blz. 88
Programma 1 | Wonen - Indicatoren
-
Blz. 89
Indicatoren
-
Blz. 90
Programma 1 | Wonen - Verbonden partijen
-
Blz. 91
Gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 92
Mooisticht
-
Blz. 93
Gemeenschappelijke regeling Afvalverwijdering Utrecht
-
Blz. 94
Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht
-
Blz. 95
Marickenland
-
Blz. 96
Gebiedsprogramma Utrecht-West
-
Blz. 97
Programma 1 | Wonen - Wat mag het kosten?
-
Blz. 98
Wat mag het kosten?
-
Blz. 99
Programma 2 | Samenleven
-
Blz. 100
Programma 2 | Welk maatschappelijk effect willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 101
Maatschappelijke effect voor 2024
-
Blz. 102
B24 | 2.1 Inwoners worden ondersteund om deel te nemen aan de arbeidsmarkt
-
Blz. 103
B24 | 2.1.1 We actualiseren de Participatiekoers in 2024
-
Blz. 104
B24 | 2.1.2 We zetten in op participatieprojecten om inwoners naar werk te geleiden en trekken hierin zowel lokaal als met de arbeidsmarktregio Groot -Amsterdam op
-
Blz. 105
B24 | 2.1.3 We stimuleren mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt om naar vermogen te participeren in de samenleving, ook als betaald werk (nog) niet haalbaar is
-
Blz. 106
B24 | 2.1.4 We schrijven een visie op de aanpak van jeugdwerkloosheid, voortijdig schoolverlaters en kwetsbare jongeren
-
Blz. 107
B24 | 2.1.5 We ontwikkelen een visie op de samenwerking met ons sociaal ontwikkelbedrijf Kansis en Kansis Groen
-
Blz. 108
B24 | 2.2 Voorzieningen zijn voor alle inwoners laagdrempelig en dichtbij huis toegankelijk
-
Blz. 109
B24 | 2.2.1 We zorgen samen met onze (zorg)partners voor laagdrempelige en toegankelijke voorzieningen door het uitvoeren van de visie op Maatschappelijk vastgoed (2023) en het dorpshuizenbeleid (2023).
-
Blz. 110
B24 | 2.2.2 We brengen het aanbod aan maatschappelijk vastgoed beter in lijn met de behoefte in de verschillende kernen
-
Blz. 111
B24 | 2.2.3 Wij zorgen ervoor dat de uitvoering van het dorpshuizenbeleid plaatsvindt in samenhang met de Maatschappelijke Agenda met aandacht voor sport, zorg, cultuur, veiligheid en vrije tijd
-
Blz. 112
B24 | 2.2.4 De beschikbare capaciteit van dorpshuizen wordt maximaal multifunctioneel ingezet
-
Blz. 113
B24 | 2.3 Een gezonde omgeving en gezonde en vitale leefstijl met voldoende ruimte voor sport en bewegen
-
Blz. 114
B24 | 2.3.1 We voeren de ambities uit vanuit het Lokaal Sportakkoord dat in 2023 wordt vastgesteld via brede SPUK-regelingen samen met buurtsportcoaches en sportaanbieders
-
Blz. 115
B24 | 2.3.2 We ontwikkelen een naschools sportaanbod
-
Blz. 116
B24 | 2.3.3 We zetten een dekkend netwerk van openbare en 24-uurs toegankelijke AED’s op
-
Blz. 117
B24 | 2.4 Een inclusieve gemeente waar iedereen mee kan doen
-
Blz. 118
B24 | 2.4.1 De Buurtkamers De Hoef, Wilnis, Abcoude en Vinkeveen (her)openen als ontmoetingsplek voor iedereen
-
Blz. 119
B24 | 2.4.2 We brengen het discriminatiemeldpunt onder de aandacht van inwoners
-
Blz. 120
B24 | 2.4.3 We verkennen en rollen het Nederlands Keurmerk Toegankelijkheid voor ondernemers uit
-
Blz. 121
B24 | 2.4.4 We creëren ontmoetingsplekken voor LHBTIQ+ en gaan in gesprek met een verzorgingstehuis voor het keurmerk De Roze Loper
-
Blz. 122
B24 | 2.5 Toekomstbestendige (maatschappelijke) voorzieningen
-
Blz. 123
B24 | 2.5.1 We sluiten vraag en aanbod op het gebied van wonen, welzijn en zorg op elkaar aan op basis van de Woonzorgvisie
-
Blz. 124
B24 | 2.5.2 We stellen beleidsuitgangspunten vast voor het aansturen, begeleiden en faciliteren van verschillende (particuliere) initiatieven op het gebied van Zorg en Wonen
-
Blz. 125
B24 | 2.6 Culturele activiteiten dragen bij aan onze maatschappelijke doelen
-
Blz. 126
B24 | 2.6.1 We voeren het nieuwe Kunst en Cultuurplan 2023 uit
-
Blz. 127
B24 | 2.6.2 We zetten in op het versterken en verduurzamen van de cultuursector in onze gemeente
-
Blz. 128
B24 | 2.6.3 We zetten in op cultuureducatie binnen en buiten school
-
Blz. 129
B24 | 2.7 Een versterkt opvoedklimaat rond gezinnen, in wijken en op scholen
-
Blz. 130
B24 | 2.7.1 We zorgen voor een kansrijke start voor onze kinderen
-
Blz. 131
B24 | 2.7.2 We implementeren de adviezen uit de evaluatie van het Jeugdbeleidsplan
-
Blz. 132
B24 | 2.7.3 We werken meer samen met partners voor informele steun voor jeugdigen en gezinnen
-
Blz. 133
B24 | 2.7.4 We realiseren een betere overgang van de jeugdhulp naar de Wmo en/of Participatiewet
-
Blz. 134
B24 | 2.8 Kinderen ontwikkelen hun talenten optimaal
-
Blz. 135
B24 | 2.8.1 We zetten structureel in op techniekonderwijs vanuit de visie op talentontwikkeling
-
Blz. 136
B24 | 2.8.2 We zetten NPO (Nationaal Programma Onderwijs)-middelen incidenteel in als extra impuls om achterstanden in het techniekonderwijs in te lopen
-
Blz. 137
B24 | 2.8.3 We zetten NPO-middelen incidenteel in op sportstimulering
-
Blz. 138
B24 | 2.8.4 We hechten belang aan talentontwikkeling in kunst en cultuur
-
Blz. 139
Programma 2 | Samenleven - Indicatoren
-
Blz. 140
Indicatoren
-
Blz. 141
Programma 2 | Samenleven - Verbonden partijen
-
Blz. 142
Gemeenschappelijke regeling gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 143
Kansis (Stichting Beschut Werk)
-
Blz. 144
Kansis Groen (Stichting Groenwerk)
-
Blz. 145
Programma 2 | Samenleven - Wat mag het kosten?
-
Blz. 146
Wat mag het kosten?
-
Blz. 147
Programma 3 | Veiligheid
-
Blz. 148
Programma 3 | Welk maatschappelijk effect willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 149
Maatschappelijke effect voor 2024
-
Blz. 150
B24 | 3.1 Inwoners, ondernemers en bezoekers voelen zich veilig
-
Blz. 151
B24 | 3.1.1 We bepalen op basis van een onderbouwd beeld de mate en omvang van mensenhandel (seksuele uitbuiting en arbeidsuitbuiting) en stellen gericht een plan van aanpak per uitbuitingsvorm
-
Blz. 152
B24 | 3.1.2 We zetten een lokaal netwerk op met sleutelfiguren, zodat spanningen tussen bevolkingsgroepen niet oplopen
-
Blz. 153
B24 | 3.1.3 We stellen een plan van aanpak op hoe om te gaan met de digitalisering van de straat op basis van een actueel beeld
-
Blz. 154
B24 | 3.1.4 We realiseren een duidings- en handelingsperspectief voor online aangejaagde ordeverstoringen en het voorkomen en/of tegengaan ervan
-
Blz. 155
B24 | 3.1.5 We stellen één of meer handhavingsarrangementen op, waarin afspraken en samenwerking tussen toezichthoudende en handhavende partners zijn vastgelegd
-
Blz. 156
B24 | 3.1.6 We houden een cybercrisis oefening in samenwerking met de Veiligheidsregio Utrecht
-
Blz. 157
Programma 3 | Veiligheid - Indicatoren
-
Blz. 158
Indicatoren
-
Blz. 159
Programma 3 | Veiligheid - Verbonden partijen
-
Blz. 160
Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
-
Blz. 161
Het Zorg- en Veiligheidshuis Regio Utrecht (ZVHRU)
-
Blz. 162
Stichting Beveiliging Bedrijventerrein De Ronde Venen (SBB)
-
Blz. 163
Programma 3 | Veiligheid - Wat mag het kosten?
-
Blz. 164
Wat mag het kosten?
-
Blz. 165
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 166
Programma 4 | Welk maatschappelijk effect willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 167
Maatschappelijke effect voor 2024
-
Blz. 168
B24 | 4.1 Inwoners praten mee
-
Blz. 169
B24 | 4.1.1 We geven uitvoering aan het inwonerparticpatiebeleid
-
Blz. 170
B24 | 4.1.2 We gaan het 'lokaal samenspel' aan met de samenleving
-
Blz. 171
B24 | 4.1.3 Kinderen maken kennis met het gemeentebestuur
-
Blz. 172
B24 | 4.2 Een moderne en klantgerichte gemeente
-
Blz. 173
B24 | 4.2.1 Nieuwe inwoners van binnen en buiten de EU kunnen zich bij 1 loket vestigen en krijgen hier alle benodigde informatie die hen helpt om sneller wegwijs te worden in de regio.
-
Blz. 174
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering - Indicatoren
-
Blz. 175
Indicatoren
-
Blz. 176
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering - Verbonden partijen
-
Blz. 177
Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen (RHC VV)
-
Blz. 178
Stichting Regionaal Inkoopbureau IJmond & Kennemerland (RIJK)
-
Blz. 179
Amstelland-Meerlandenoverleg
-
Blz. 180
Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)
-
Blz. 181
Gemeentebelastingen Amstelland
-
Blz. 182
BNG Bank
-
Blz. 183
N.V. Vitens
-
Blz. 184
U10
-
Blz. 185
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering - Wat mag het kosten?
-
Blz. 186
Wat mag het kosten?
-
Blz. 187
Programma 5 | Financiën
-
Blz. 188
Programma 5 | Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 189
Financiën
-
Blz. 190
Overzicht van de algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 191
Paragrafen
-
Blz. 192
Lokale heffingen
-
Blz. 193
Samenvatting
-
Blz. 194
Meerjarig overzicht van de opbrengsten van lokale heffingen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 195
01 | Onroerendezaakbelasting voor woningen
-
Blz. 196
02 | Onroerendezaakbelasting voor niet-woningen
-
Blz. 197
03 | Forensenbelasting
-
Blz. 198
04 | Roerende zaakbelasting
-
Blz. 199
05 | Parkeerbelasting
-
Blz. 200
06 | Afvalstoffenheffing
-
Blz. 201
07 | Rioolheffing
-
Blz. 202
08 | Leges wonen en bouwen
-
Blz. 203
09 | Leges burgerzaken
-
Blz. 204
10 | Land- en watertoeristenbelasting
-
Blz. 205
11 | Begraafplaatsen
-
Blz. 206
12 | Overige leges
-
Blz. 207
13 | Bedrijveninvesteringszones (BIZ)
-
Blz. 208
14 | Marktgelden
-
Blz. 209
Ontwikkeling woonlasten voor inwoners
-
Blz. 210
Ontwikkeling belastingdruk voor ondernemers
-
Blz. 211
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 212
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 213
Samenvatting
-
Blz. 214
Beleidskader voor weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 215
Financiële kengetallen
-
Blz. 216
Relatie tussen de omvang van aflossingen en die van afschrijvingen
-
Blz. 217
Weerstandsvermogen
-
Blz. 218
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 219
Top tien van de risico's
-
Blz. 220
Kapitaalgoederen
-
Blz. 221
Samenvatting
-
Blz. 222
Wegen | Beleid
-
Blz. 223
Wegen | Uitvoering
-
Blz. 224
Wegen | Financiën
-
Blz. 225
Riolering | Beleid
-
Blz. 226
Riolering | Uitvoering
-
Blz. 227
Riolering | Financiën
-
Blz. 228
Water | Beleid
-
Blz. 229
Water | Uitvoering
-
Blz. 230
Water | Financiën
-
Blz. 231
Groen | Beleid
-
Blz. 232
Groen | Uitvoering
-
Blz. 233
Groen | Financiën
-
Blz. 234
Gebouwen | Beleid
-
Blz. 235
Gebouwen | Uitvoering
-
Blz. 236
Gebouwen | Financiën
-
Blz. 237
Financiering
-
Blz. 238
Samenvatting
-
Blz. 239
Beleidskader
-
Blz. 240
Risicobeheersing - Kasgeldlimiet
-
Blz. 241
Risicobeheersing - Renterisiconorm
-
Blz. 242
Ontwikkeling langlopende leningen
-
Blz. 243
Schatkistbankieren
-
Blz. 244
Rente- en treasuryresultaat
-
Blz. 245
Bedrijfsvoering
-
Blz. 246
Samenvatting
-
Blz. 247
Een sterke gemeentelijke organisatie (Organisatieontwikkeling)
-
Blz. 248
Een eigentijdse dienstverlening
-
Blz. 249
Een betrouwbare gemeente (Juridische kwaliteitszorg en rechtmatigheid, informatieveiligheid en privacy)
-
Blz. 250
Doelmatigheids- en doeltreffendheidsonderzoeken
-
Blz. 251
Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 252
Bedrijfsvoeringskosten | Definities
-
Blz. 253
Overhead
-
Blz. 254
Apparaatskosten
-
Blz. 255
Landelijke bedrijfsvoeringsindicatoren
-
Blz. 256
Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 257
Beleidsvoornemens Wet open overheid
-
Blz. 258
Verbonden partijen
-
Blz. 259
Samenvatting
-
Blz. 260
Beleidskader voor verbonden partijen
-
Blz. 261
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 262
Gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 263
Gemeenschappelijke regeling Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
-
Blz. 264
Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht (ODrU)
-
Blz. 265
Gemeenschappelijke gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 266
Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Utrecht
-
Blz. 267
Gemeenschappelijke regeling Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen
-
Blz. 268
Amstelland Meerlanden overleg
-
Blz. 269
Gemeentebelastingen Amstelland
-
Blz. 270
Financiële gegevens van de gemeenschappelijke regelingen (x € 1.000)
-
Blz. 271
Deelnemingen
-
Blz. 272
Overige deelnemingen
-
Blz. 273
Grondbeleid
-
Blz. 274
Samenvatting
-
Blz. 275
Bouwgronden in exploitatie | Algemeen
-
Blz. 276
Eigendommen niet voor de publieke taak bestemd
-
Blz. 277
Subsidies en bijdragen
-
Blz. 278
Inleiding
-
Blz. 279
Financieel overzicht van te verstrekken subsidies en bijdragen
-
Blz. 280
Toelichting op de te verstrekken subsidies en bijdragen
-
Blz. 281
Financieel overzicht van te ontvangen subsidies en bijdragen
-
Blz. 282
Toelichting op de ontvangen subsidies en bijdragen
-
Blz. 283
Financiële begroting
-
Blz. 284
01 | Financieel totaaloverzicht
-
Blz. 285
Financieel totaaloverzicht
-
Blz. 286
02 | Overzicht algemene dekkingsmiddelen, overhead, vennootschapsbelasting, post onvoorzien en overige stelposten
-
Blz. 287
Algemene dekkingsmiddelen | Financieel meerjarenoverzicht
-
Blz. 288
Algemene dekkingsmiddelen | Treasury
-
Blz. 289
Algemene dekkingsmiddelen | Onroerendezaakbelastingen voor woningen en niet-woningen
-
Blz. 290
Algemene dekkingsmiddelen | Overige belastingen
-
Blz. 291
Algemene dekkingsmiddelen | Algemene uitkering
-
Blz. 292
Algemene dekkingsmiddelen | Overige baten en lasten waaronder de post onvoorzien
-
Blz. 293
Algemene dekkingsmiddelen | Vennootschapsbelasting
-
Blz. 294
Overhead
-
Blz. 295
03 | Financiële effecten van raadsbesluiten tot en met oktober 2023
-
Blz. 296
Inleiding
-
Blz. 297
Specificatie raadsbesluiten
-
Blz. 298
04 | Autonome ontwikkelingen
-
Blz. 299
Inleiding
-
Blz. 300
Totaaloverzicht autonome ontwikkelingen x € 1.000 (+ = nadeel en - = voordeel)
-
Blz. 301
Programma 1 | Wonen
-
Blz. 302
Programma 2 | Samenleven
-
Blz. 303
Programma 3 | Veiligheid
-
Blz. 304
Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 305
Programma 5 | Financiën
-
Blz. 306
05 | Borg- en garantstellingen
-
Blz. 307
Borgstellingen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 308
06 | Meerjarenprognose balans en EMU-saldo
-
Blz. 309
Inleiding
-
Blz. 310
Balansprognose per 31 december voor de jaren 2022 - 2027 (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 311
EMU-saldo
-
Blz. 312
07 | Overzicht incidentele baten en lasten 2024 - 2027
-
Blz. 313
Inleiding
-
Blz. 314
Totaaloverzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 315
01 | Wonen
-
Blz. 316
02 | Samenleven
-
Blz. 317
03 | Veiligheid
-
Blz. 318
04 | Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 319
05 | Financiën
-
Blz. 320
08 | Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves 2024 - 2027
-
Blz. 321
Inleiding
-
Blz. 322
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 323
09 | De stand en het gespecificeerde verloop van reserves
-
Blz. 324
Inleiding
-
Blz. 325
Ontwikkeling eigen vermogen per 31 december 2023 - 2027 (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 326
Algemene reserve
-
Blz. 327
Bestemmingsreserves
-
Blz. 328
Toelichting op de bestemmingsreserves
-
Blz. 329
10 | De stand en het gespecificeerde verloop van voorzieningen
-
Blz. 330
Inleiding
-
Blz. 331
1. Afwikkelen vermogensweg e.o.
-
Blz. 332
2. Bijdrage akoestische maatregelen Stationslocatie Mijdrecht
-
Blz. 333
3. Nog uit te voeren werken bouwgronden in exploitatie
-
Blz. 334
4. Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers (APPA)
-
Blz. 335
5. Verlofsparen
-
Blz. 336
6. Gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 337
7. Begraafplaatsen
-
Blz. 338
8. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 339
9. Rioolheffing
-
Blz. 340
10. Wonen
-
Blz. 341
11. Beheer middelen De Boei
-
Blz. 342
11 | Overzicht nieuwe investeringen 2024 - 2027
-
Blz. 343
Inleiding
-
Blz. 344
Investeringen 2024 - 2027 per programma (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 345
Totaaloverzicht afschrijvingen
-
Blz. 346
12 | Verdeling programma's naar landelijke taakvelden
-
Blz. 347
Inleiding
-
Blz. 348
Verdeling programma's naar landelijke taakvelden
-
Blz. 349
Overzicht taakvelden
-
Blz. 350
13 | Indicatoren BBV
-
Blz. 351
Inleiding
-
Blz. 352
Indicatoren - Programma 1 | Wonen
-
Blz. 353
Indicatoren - Programma 2 | Samenleven
-
Blz. 354
Indicatoren - Programma 3 | Veiligheid
-
Blz. 355
Indicatoren - Programma 4 | Bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 356
14 | Financiële begrippenlijst
-
Blz. 357
Begrippenlijst
-
Blz. 358
15 | Afkortingen
-
Blz. 359
Inleiding
-
Blz. 360
Afkortingen
-
Blz. 361
16 | Overzicht aangenomen amendementen en moties bij de begrotingsbehandeling
-
Blz. 362
Inleiding
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap