Sitemap

  1. Blz. 1 Programmarekening 2020
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Bestuurlijke hoofdlijnen
        1. Blz. 4 Bestuurlijke aanbieding
          1. Blz. 5 Bestuurlijke aanbieding
        2. Blz. 6 Leeswijzer
          1. Blz. 7 Algemeen
          2. Blz. 8 Jaarverslag
          3. Blz. 9 Jaarrekening
        3. Blz. 10 Inhoudelijke samenvatting per portefeuillehouder
          1. Blz. 11 Burgemeester Maarten Divendal
          2. Blz. 12 Wethouder Rein Kroon
          3. Blz. 13 Wethouder Alberta Schuurs
          4. Blz. 14 Wethouder Cees van Uden
        4. Blz. 15 Uiteenzetting van de financiële positie
          1. Blz. 16 Conclusie financiële positie
          2. Blz. 17 Financieel resultaat 2020
          3. Blz. 18 Hoofdlijnenanalyse
          4. Blz. 19 Structureel en incidenteel resultaat
          5. Blz. 20 Financiële effecten van coronacrisis
          6. Blz. 21 Doorwerking naar begroting 2021 - 2024
          7. Blz. 22 Lokale heffingen
          8. Blz. 23 Reservepositie
          9. Blz. 24 Investeringen
          10. Blz. 25 Waar komt het geld vandaan en waaraan is het besteed?
        5. Blz. 26 Kerngegevens 2017 - 2020
          1. Blz. 27 Kerngegevens 2017 - 2020
      2. Blz. 28 Jaarverslag 2020 | Domeinen
        1. Blz. 29 Domein 1 - Sociaal domein
          1. Blz. 30 Domein 1 - Visie, doelen en acties
            1. Blz. 31 Visie op het domein
            2. Blz. 32 Overzicht doelstellingen en acties
            3. Blz. 33 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 34 1.1 Iedereen in De Ronde Venen doet mee
                1. Blz. 35 1.01.1 Aanbesteden regiotaxi voor periode 2020 - 2023
                2. Blz. 36 1.01.2 Aanbesteden Jeugdhulp- en Wmo-voorzieningen 2021
                3. Blz. 37 1.01.3 Innovatiebudget inzetten voor nieuwe interventies
                4. Blz. 38 1.01.5 Onafhankelijke cliëntondersteuning
                5. Blz. 39 1.01.6 Actieplan 55+ uitvoeren
                6. Blz. 40 1.01.7 Uitvoering geven aan het plan van aanpak Beschermd Wonen
                7. Blz. 41 1.01.8 Samen met partners uitvoering geven aan Uitvoeringsprogramma Dementievriendelijke gemeente
                8. Blz. 42 1.01.9 Inburgering
                9. Blz. 43 1.01.10 Uitvoeren van eerste acties uit de beleidsnota 'bijzonder lokaal'
                10. Blz. 44 1.01.11 Het structureel onderhouden van ons openbaar kunstbezit
                11. Blz. 45 1.01.12 We nemen onze regierol bij het opstellen van een convenant voor kunsteducatie met kwaliteit
              2. Blz. 46 1.2 De wijk is een prettige en veilige leefomgeving
                1. Blz. 47 1.02.1 Regioaanpak huiselijk geweld en kindermishandeling uitvoeren
              3. Blz. 48 1.3 Inwoners leven gezond
                1. Blz. 49 1.03.1 Faciliteren eerstelijnszorg
                2. Blz. 50 1.03.2 Opstellen gezondheidsnota
                3. Blz. 51 1.03.3 Stimuleren van gezondheid bevorderende activiteiten en initiatieven
                4. Blz. 52 1.03.4 Lokaal sportakkoord wordt gerealiseerd
                5. Blz. 53 1.03.5 Sport en bewegen wordt gestimuleerd voor iedereen
              4. Blz. 54 1.4 Ouders voeden op met vertrouwen
                1. Blz. 55 1.04.1 Vaststellen Jeugdbeleidsplan
                2. Blz. 56 1.04.2 Samen met onderwijspartners een keuze maken over de toekomstige besteding van de middelen voor onderwijsachterstandenbeleid
                3. Blz. 57 1.04.3 Uitbreiden Vroeg en Voorschoolse Educatie (VVE)-uren
                4. Blz. 58 1.04.4 Voortzetten leerwerkplaats
                5. Blz. 59 1.04.5 Administratieve aanpassingen door de wettelijke aanpassing van het woonplaatsbeginsel
                6. Blz. 60 1.04.6 Kosten Huisvestingsprogramma onderwijs 2020 vergoeden
                7. Blz. 61 1.04.7 Vervangende nieuwbouw scholencomplex Hofland
                8. Blz. 62 1.04.8 Opstellen nieuw Integraal Huisvestingsplan
              5. Blz. 63 1.5 Inwoners zorgen voor zichzelf
                1. Blz. 64 1.05.1 Het managen van het bijstandsvolume door het, waar mogelijk, minimaliseren van instroom en het maximaliseren en verduurzamen van uitstroom
                2. Blz. 65 1.05.2 Het optimaliseren van de dienstverlening voor zowel werkzoekenden als werkgevers
                3. Blz. 66 1.05.3 Op basis van de evaluatie de taalaanpak voor volwassenen structureel vormgeven
                4. Blz. 67 1.05.4 Het optimaliseren van ondersteuning aan inwoners die in armoede en schulden leven
              6. Blz. 68 1.6 Inwoners kijken om naar anderen
                1. Blz. 69 1.06.1 Mantelzorgondersteuning bieden op maat
          2. Blz. 70 Domein 1 - Indicatoren BBV
            1. Blz. 71 Indicatoren
            2. Blz. 72 Toelichting op de indicatoren
          3. Blz. 73 Domein 1 - Verbonden partijen
            1. Blz. 74 1. Gemeenschappelijke gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
            2. Blz. 75 2. Kansis (Stichting Beschut Werk)
            3. Blz. 76 3. WerkwIJSS (Stichting Schoonmaakwerk)
            4. Blz. 77 4. Kansis Groen (Stichting Groenwerk)
          4. Blz. 78 Domein 1 - Wat zou het kosten en wat heeft het gekost?
            1. Blz. 79 Sociaal domein
            2. Blz. 80 Toelichting op het financieel resultaat
            3. Blz. 81 Financiële analyse domein 1
        2. Blz. 82 Domein 2 - Economie, wonen en fysieke leefomgeving
          1. Blz. 83 Domein 2 - Visie, doelen en acties
            1. Blz. 84 Visie op het domein
            2. Blz. 85 Overzicht doelstellingen en acties
            3. Blz. 86 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 87 2.01 Verbeteren van het ondernemers- en vestigingsklimaat voor ondernemers
                1. Blz. 88 2.01.1 De samenwerking met ondernemers en -verenigingen wordt versterkt en ingebed
                2. Blz. 89 2.01.2 De dienstverlening richting ondernemers wordt verder verbeterd
                3. Blz. 90 2.01.3 Per bedrijventerrein formuleren we een bedrijventerreinenstrategie
                4. Blz. 91 2.01.4 We intensiveren de samenwerking in de regio ter versterking van onze economische en toeristisch-recreatieve positie
              2. Blz. 92 2.02 Een betaalbaar, duurzaam en divers woonaanbod in 2025 dat beschikbaar is voor de diverse leeftijds- en doelgroepen
                1. Blz. 93 2.02.1 Bouwen van woningen voor senioren en doorstroming van jongeren/ jonge gezinnen
                2. Blz. 94 2.02.2 Realiseren van 30% sociale huur bij nieuwbouw
                3. Blz. 95 2.02.3 Ontwikkeling woningbouwlocaties conform de Ruimtelijke verkenning wonen
              3. Blz. 96 2.03 Verbeteren van bereikbaarheid en (fiets)veiligheid
                1. Blz. 97 2.03.1 De parkeervisie voor Abcoude wordt afgerond, waarbij tevens wordt onderzocht of er parkeernormen voor specifieke en/of kleine woonvormen en functies worden opgenomen.
                2. Blz. 98 2.03.2 De uitbreiding van het parkeerterrein aan de Rondweg wordt gerealiseerd
                3. Blz. 99 2.03.3 Om het fietsen in de gemeente verder te stimuleren wordt gestart met de aanleg van een fietspad langs de Constructieweg en worden extra fietsenstallingen aangebracht bij sportcomplexen, dorpscentra, etc.
                4. Blz. 100 2.03.4 We maken het strategisch OV-plan af en dit wordt vastgesteld door de gemeenteraad. Dit plan wordt actief uitgedragen.
              4. Blz. 101 2.04 De omgevingswet implementeren, opgavegericht en samen met inwoners
                1. Blz. 102 2.04.1 Met ingang van 1 januari 2021 werken we conform de Omgevingswet. Systemen, werkprocessen en juridisch kader zijn hiervoor ingericht. Medewerkers zijn opgeleid en inwoners zijn geïnformeerd.
                2. Blz. 103 2.04.2 Keuzes over invulling van bevoegdheden en samenwerking tussen college en raad worden vastgelegd in een afsprakenkader.
                3. Blz. 104 2.04.3 Een aanpak om te komen tot een Omgevingsvisie en Omgevingsplan wordt voorgelegd aan de gemeenteraad
              5. Blz. 105 2.05 Met het oog op onze verantwoordelijkheid als gemeente voor duurzame ontwikkeling: het bereiken en in stand houden van een veilige, schone en gezonde fysieke leefomgeving (o.a. milieu, afval en riolering) voor nu en de toekomst
                1. Blz. 106 2.05.1 Het treffen van klimaat adaptieve maatregelen
                2. Blz. 107 2.05.2 N.a.v. de inspectie de riolering renoveren c.q. vervangen
                3. Blz. 108 2.05.3 Duidelijke loslooproutes met voorzieningen als extra afvalbakken en dispensers met hondenpoepzakjes
                4. Blz. 109 2.05.4 De gemeente neemt deel aan de Bestuurlijke Regio Schiphol (BRS) gemeenten, het Cluster Groene Hart en de Kerngroep Provincie Utrecht.
                5. Blz. 110 2.05.5 Samen met OmgevingsDienst Regio Utrecht (ODRU) en ODRU-gemeenten ten aanzien van milieu voorbereiden op Omgevingswet (Pilot bedrijventerrein)
                6. Blz. 111 2.05.6 Opstellen en uitvoeren beleid lood in bodem
                7. Blz. 112 2.05.7 Samen met de Provincie Utrecht en aanliggende gemeenten lobbyen voor het aan banden leggen van verkeersintensiteit verhogende rijksmaatregelen
              6. Blz. 113 2.06 De Ronde Venen is klimaatneutraal in 2040 (CO2)
                1. Blz. 114 2.06.1 Wij werken samen met inwoners en bedrijven aan verduurzaming
                2. Blz. 115 2.06.2 Transitieplan Elektriciteit uitvoeren
                3. Blz. 116 2.06.3 Strategie Warmtetransitie uitvoeren
                4. Blz. 117 2.06.4 Concept opleveren van Regionale Energiestrategie U16
                5. Blz. 118 2.06.5 Stimuleren circulaire economie
              7. Blz. 119 2.07 Het zo veel mogelijk verwijderen van asbestdaken voor 1 januari 2024
                1. Blz. 120 2.07.1 Het verwijderen van asbestdaken op gemeentelijke panden
              8. Blz. 121 2.08 Realiseren van 75% afvalscheiding in 2022
                1. Blz. 122 2.08.1 Uitvoeren van het uitvoeringplan afval
              9. Blz. 123 2.09 Inzetten op kwalitatief groen met aandacht voor de biodiversiteit
                1. Blz. 124 2.09.1 Toepassen van vaste planten in de openbare ruimte
                2. Blz. 125 2.09.2 Aanleggen Tiny Forests
                3. Blz. 126 2.09.3 Op diverse locaties experimenteren met natuurvriendelijk bermbeheer
                4. Blz. 127 2.09.4 Vervangen bomen aan de Scholeksterlaan
              10. Blz. 128 2.10 Bewoners bewust maken van het belang van groen voor klimaatadaptatie
                1. Blz. 129 2.10.1 Bewoners stimuleren om hun tuinen te vergroenen
              11. Blz. 130 2.11 De recreatieve potentie van onze gemeente benutten en ontsluiten voor inwoners en bezoekers
                1. Blz. 131 2.11.1 Vervangen diverse speeltoestellen
                2. Blz. 132 2.11.2 We zetten in op gebiedspromotie via de ondernemersverenigingen en via regionale samenwerkingsverbanden in Het Groene Hart en de Amstelland Meerlanden(AM)-regio/Metropool Regio Amsterdam (MRA)
                3. Blz. 133 2.11.3 Er worden twee inspiratiesessies georganiseerd ter bevordering van de samenwerking tussen toerisme- en recreatieondernemers in de gemeente
                4. Blz. 134 2.11.4 De visie verblijfsrecreatie wordt uitgewerkt in één of meerdere toetsingskaders
                5. Blz. 135 2.11.5 Het realiseren van ecopassages voor de migratie van de otter
              12. Blz. 136 2.12 Het cultureel erfgoed beschermen en behouden en meer inwoners en bezoekers in aanraking laten komen met de cultuurhistorische waardes van onze gemeente
                1. Blz. 137 2.12.1 Uitvoeren van eerste acties uit de beleidsnota 'bijzonder lokaal'
                2. Blz. 138 2.12.2 Actualiseren en harmoniseren erfgoedregister
                3. Blz. 139 2.12.3 Faciliteren ontwikkeling en herbestemming forten
                4. Blz. 140 2.12.4 Stilstaan bij 75 jaar bevrijding door dit groots te herdenken en te vieren
                5. Blz. 141 2.12.5 Onderzoeken en communiceren over bodemdaling in historische kernen en cultuurlandschappen
          2. Blz. 142 Domein 2 - Indicatoren BBV
            1. Blz. 143 Indicatoren
            2. Blz. 144 Toelichting op de indicatoren
          3. Blz. 145 Domein 2 - Verbonden partijen
            1. Blz. 146 1. Recreatieschap Stichtse Groenlanden
            2. Blz. 147 2. Stichting Mooisticht
            3. Blz. 148 3. Afvalverwerking Utrecht
            4. Blz. 149 4. Omgevingsdienst regio Utrecht
            5. Blz. 150 5. Marickenland (Groenfonds)
            6. Blz. 151 6. Gebiedsprogramma Utrecht-West
          4. Blz. 152 Domein 2 - Wat zou het kosten en wat heeft het gekost?
            1. Blz. 153 Economie, wonen en fysieke leefomgeving
            2. Blz. 154 Toelichting op het financieel resultaat
            3. Blz. 155 Financiële analyse domein 2
        3. Blz. 156 Domein 3 - Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
          1. Blz. 157 Domein 3 - Visie, doelen en acties
            1. Blz. 158 Visie op het domein
            2. Blz. 159 Overzicht doelstellingen en acties
            3. Blz. 160 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 161 3.01 Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties en onze (veiligheids) partners (verder) uitvoering geven aan het Integraal Veiligheidsplan 2019-2022
                1. Blz. 162 3.01.1 Veiligheid en zorg effectief met elkaar verbinden
                2. Blz. 163 3.01.2 Georganiseerde ondermijnende criminaliteit in beeld brengen en aanpakken
                3. Blz. 164 3.01.3 Inwoners en bedrijven bewust en weerbaar maken tegen de gevaren van cybercriminaliteit
                4. Blz. 165 3.01.4 Communicatie van veiligheid: niet alleen informeren maar daarnaast actief betrekken
                5. Blz. 166 3.01.5 Verkeersveiligheid en overlast: inventariseren en aanpakken van knelpunten
              2. Blz. 167 3.02 Borgen controlfunctie en zorgen voor een stabiel financieel beleid
                1. Blz. 168 3.02.1 Verkenning solide financiële basis voor komende jaren
                2. Blz. 169 3.02.2 De organisatie inrichten en voorbereiden op het zelfstandig kunnen afgeven van een rechtmatigheidsverklaring door het college
                3. Blz. 170 3.02.3 Evalueren financiële verordening
              3. Blz. 171 3.03 Het realiseren van een eigentijdse en moderne vorm van dienstverlening aan inwoners, met een specifieke focus op digitale selfservice en meerkanalenbenadering
                1. Blz. 172 3.03.1 Het realiseren van een eigentijdse en moderne vorm van dienstverlening aan inwoners, met specifieke focus op digitale selfservice en meerkanalenbenadering
                2. Blz. 173 3.03.2 Inwonerscontacten in beeld brengen, analyseren en verbeteren
                3. Blz. 174 3.03.3 De nieuwe website wordt doorontwikkeld
                4. Blz. 175 3.03.4 Het besluitvormingsproces van college- en raadsvoorstellen (incl. archivering) wordt volledig digitaal
              4. Blz. 176 3.04 Een veilige informatievoorziening voor onze inwoners
                1. Blz. 177 3.04.1 Uitvoering geven aan het vergroten van de digitale weerbaarheid
                2. Blz. 178 3.04.2 Aansluiting bij nieuwe landelijke aanbesteding Gemeentelijke Gemeenschappelijke Infrastructuur (GGI)
                3. Blz. 179 3.04.3 Aanschaf van een Netwerk Acces Control (NAC)
              5. Blz. 180 3.05 Gevolg geven aan de vastgestelde aanpak van gemeentelijk vastgoed en het bijbehorende uitvoeringsplan
                1. Blz. 181 3.05.1 Er wordt uitvoering gegeven aan de prioriteitenlijst voor verkoop van gemeentelijk vastgoed
              6. Blz. 182 3.06 Duidelijkheid over de toekomst van het gemeentehuis
                1. Blz. 183 3.06.1 In 2020 wordt de initiatieffase afgerond en gestart met de definitiefase
                2. Blz. 184 3.06.2 In 2020 wordt een plan van aanpak gemaakt en een programma van eisen opgesteld
              7. Blz. 185 3.07 Regionale samenwerking benutten om lokale opgaven te realiseren
                1. Blz. 186 3.07.1 Uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om onze positie in de regio verder te optimaliseren of formaliseren
                2. Blz. 187 3.07.2 We maken een Regionale Strategie Ruimte
              8. Blz. 188 3.08 Onze sportaccommodaties zijn toekomstbestendig
                1. Blz. 189 3.08.1 We stellen in 2020 een uitvoeringsplan op om de accommodaties toekomstbestendig te houden
                2. Blz. 190 3.08.2 Aan de hand van de uitkomsten worden in 2020 de gebruiksovereenkomsten waar nodig geactualiseerd.
              9. Blz. 191 3.09 Onze dorpshuizen zijn toekomstbestendig
                1. Blz. 192 3.09.1 Het doen van voorstellen gericht op de toekomst
              10. Blz. 193 3.10 Bewustwording van datagestuurd werken
                1. Blz. 194 3.10.1 Doorbouwen aan de kwaliteit van onze data infrastructuur, waarbij we op hetzelfde moment experimenteren met de mogelijkheden van de nieuwe technologie
                2. Blz. 195 3.10.2 Betere ondersteuning bieden bij bestuurlijke besluitvorming door gebruik van data
              11. Blz. 196 3.11 Verbindend, innovatief en ondernemend besturen
                1. Blz. 197 3.11.1 In 2020 bezoekt het college alle dorpen
                2. Blz. 198 3.11.2 Elk kind wordt in staat gesteld actief mee te doen aan de samenleving en kan een positieve bijdrage leveren aan de samenleving
                3. Blz. 199 3.11.3 Het oprichten van een fysiek inwonerpanel en van dit panel gebruik maken
          2. Blz. 200 Domein 3 - Indicatoren BBV
            1. Blz. 201 Indicatoren
            2. Blz. 202 Toelichting op de indicatoren
          3. Blz. 203 Domein 3 - Verbonden partijen
            1. Blz. 204 1. Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
            2. Blz. 205 2. Het veiligheidshuis
            3. Blz. 206 3. Stichting Beveiliging Bedrijventerrein De Ronde Venen (SBB)
            4. Blz. 207 4. Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen (RHC VV)
            5. Blz. 208 5. Stichting Regionaal Inkoopbureau IJmond & Kennemerland (RIJK)
            6. Blz. 209 6. Amstelland-Meerlandenoverleg
            7. Blz. 210 7. Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)
            8. Blz. 211 8. Belastingsamenwerking Amstelland
            9. Blz. 212 9. BNG Bank
            10. Blz. 213 10. N.V. Vitens
          4. Blz. 214 Domein 3 - Wat zou het kosten en wat heeft het gekost?
            1. Blz. 215 Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
            2. Blz. 216 Toelichting op het financieel resultaat
            3. Blz. 217 Financiële analyse domein 3
      3. Blz. 218 Jaarverslag 2020 | Paragrafen
        1. Blz. 219 Lokale heffingen
          1. Blz. 220 Samenvatting
          2. Blz. 221 Beleid voor lokale heffingen
          3. Blz. 222 Meerjarig overzicht van de lokale heffingen
          4. Blz. 223 01 | Onroerende zaakbelastingen voor woningen
          5. Blz. 224 02 | Onroerende zaakbelasting voor niet woningen
          6. Blz. 225 03 | Rioolheffing
          7. Blz. 226 04 | Afvalstoffenheffing
          8. Blz. 227 05 | Precariobelasting
          9. Blz. 228 06 | Leges wonen en bouwen
          10. Blz. 229 07 | Leges burgerzaken
          11. Blz. 230 08 | Begraafplaatsrechten
          12. Blz. 231 09 | Forensenbelasting
          13. Blz. 232 10 | Toeristenbelasting
          14. Blz. 233 11 | Hondenbelasting
          15. Blz. 234 Ontwikkeling lokale woonlasten
          16. Blz. 235 Ontwikkeling belastingdruk ondernemers
          17. Blz. 236 Beschrijving van het kwijtscheldingsbeleid
        2. Blz. 237 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
          1. Blz. 238 Samenvatting
          2. Blz. 239 Beleidskader voor weerstandsvermogen en risico's
          3. Blz. 240 Financiële kengetallen
          4. Blz. 241 Toelichting op de financiële kengetallen
          5. Blz. 242 Ontwikkeling investeringsplafond met een maatschappelijk nut
          6. Blz. 243 Relatie tussen de omvang van afschrijvingen en die van aflossingen
          7. Blz. 244 Beschikbare weerstandscapaciteit, risico's en weerstandsvermogen
          8. Blz. 245 Beschikbare weerstandscapaciteit
          9. Blz. 246 Top tien van de risico's
          10. Blz. 247 Ratio weerstandsvermogen
        3. Blz. 248 Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 249 Samenvatting
          2. Blz. 250 Wegen | beleid
          3. Blz. 251 Wegen | uitvoering
          4. Blz. 252 Wegen | financiën
          5. Blz. 253 Riolering | beleid
          6. Blz. 254 Riolering | uitvoering
          7. Blz. 255 Riolering | financiën
          8. Blz. 256 Water | beleid
          9. Blz. 257 Water | Uitvoering
          10. Blz. 258 Water| financiën
          11. Blz. 259 Groen | beleid
          12. Blz. 260 Groen | uitvoering
          13. Blz. 261 Groen | financiën
          14. Blz. 262 Gebouwen | beleid
          15. Blz. 263 Gebouwen | uitvoering
          16. Blz. 264 Gebouwen | financiën
        4. Blz. 265 Financiering
          1. Blz. 266 Samenvatting
          2. Blz. 267 Beleidskader
          3. Blz. 268 Risicobeheersing - Algemeen
          4. Blz. 269 Risicobeheersing - Kasgeldlimiet
          5. Blz. 270 Risicobeheersing - renterisiconorm
          6. Blz. 271 Ontwikkeling langlopende leningen
          7. Blz. 272 Leningenportefeuille
          8. Blz. 273 Berekening geldstromen en toets op de kasgeldlimiet
          9. Blz. 274 Schatkistbankieren
          10. Blz. 275 Rente- en treasuryresultaat
        5. Blz. 276 Bedrijfsvoering
          1. Blz. 277 Samenvatting
          2. Blz. 278 Beleidskader voor bedrijfsvoering
          3. Blz. 279 Personeel & organisatie | werven en ontwikkelen van personeel
          4. Blz. 280 Personeel & organisatie | ziekteverzuim
          5. Blz. 281 Personeel & organisatie | organisatieontwikkeling
          6. Blz. 282 Personeel & organisatie | procesoptimalisatie
          7. Blz. 283 Personeel & organisatie | generalistische kennis en kunde
          8. Blz. 284 Informatievoorziening | portfoliomanagement
          9. Blz. 285 Informatievoorziening | informatieveiligheid en privacy
          10. Blz. 286 Informatievoorziening | digitaal (samen)werken
          11. Blz. 287 Informatievoorziening | functioneel beheer
          12. Blz. 288 Informatievoorziening | digitaal archiveren/zaakgericht werken
          13. Blz. 289 Informatievoorziening | ICT
          14. Blz. 290 Financiën
          15. Blz. 291 Juridische zaken
          16. Blz. 292 Communicatie
          17. Blz. 293 Huisvesting
          18. Blz. 294 Doelmatigheids- en doeltreffendheidsonderzoeken
          19. Blz. 295 Interbestuurlijk toezicht
          20. Blz. 296 Formatie en bezetting
          21. Blz. 297 Financiën bedrijfsvoering - Algemeen
          22. Blz. 298 1 | Capaciteitskosten
          23. Blz. 299 2 | Overhead
          24. Blz. 300 Toelichting op de overheadkosten
          25. Blz. 301 3 | Apparaatskosten
        6. Blz. 302 Verbonden partijen
          1. Blz. 303 Samenvatting
          2. Blz. 304 Beleidskader voor verbonden partijen
          3. Blz. 305 Gemeenschappelijke regelingen
          4. Blz. 306 01. Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Utrecht
          5. Blz. 307 02. Gemeenschappelijke regeling Recreatieschap Stichtse Groenlanden
          6. Blz. 308 03. Gemeenschappelijke regeling Gezondheidsdienst Regio Utrecht
          7. Blz. 309 04. Gemeenschappelijke regeling Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
          8. Blz. 310 05. Gemeenschappelijke regeling Historisch Centrum Vecht en Venen
          9. Blz. 311 06. Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht (ODrU)
          10. Blz. 312 07. Amstelland Meerlanden overleg
          11. Blz. 313 08. Gemeentebelastingen Amstelland
          12. Blz. 314 Financiële gegevens van de gemeenschappelijke regelingen
          13. Blz. 315 Deelnemingen
          14. Blz. 316 Overige verbonden partijen
        7. Blz. 317 Grondbeleid
          1. Blz. 318 Bouwgronden in exploitatie | Algemeen
          2. Blz. 319 Bouwgronden in exploitatie | Beleidskader
          3. Blz. 320 Bouwgronden in exploitatie | Financieel totaaloverzicht
          4. Blz. 321 Bouwgronden in exploitatie | Financiële hoofdlijnen
          5. Blz. 322 De Maricken | Stand van zaken
          6. Blz. 323 Land van Winkel | Stand van zaken
          7. Blz. 324 Stationslocatie Mijdrecht | Stand van zaken
          8. Blz. 325 Eigendommen niet voor de publieke taak bestemd | Algemeen
          9. Blz. 326 Eigendommen niet voor de publieke taak bestemd | Stille reserve
        8. Blz. 327 Verstrekte en ontvangen subsidies en bijdragen
          1. Blz. 328 1 Verstrekte subsidies en bijdragen |Samenvatting
          2. Blz. 329 1 Verstrekte subsidies en bijdragen | Financieel overzicht
          3. Blz. 330 1 Verstrekte subsidies en bijdragen | Toelichting op financieel overzicht
          4. Blz. 331 2 Ontvangen subsidies en bijdragen | Samenvatting
          5. Blz. 332 2 Ontvangen subsidies en bijdragen | Financieel overzicht
      4. Blz. 333 Jaarrekening 2020
        1. Blz. 334 01 | Financieel totaaloverzicht van de programma's
          1. Blz. 335 Financieel totaaloverzicht van de programma's
        2. Blz. 336 02 | Overzicht algemene dekkingsmiddelen, overhead, vennootschapsbelasting en stelposten
          1. Blz. 337 Algemeen
          2. Blz. 338 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
          3. Blz. 339 Algemene dekkingsmiddelen
          4. Blz. 340 Algemene dekkingsmiddelen | Treasury
          5. Blz. 341 Algemene dekkingsmiddelen | Onroerendezaakbelasting (OZB) voor woningen en niet-woningen
          6. Blz. 342 Algemene dekkingsmiddelen | Overige belastingen
          7. Blz. 343 Algemene dekkingsmiddelen | Algemene uitkering
          8. Blz. 344 Algemene dekkingsmiddelen | Overige baten en lasten waaronder de post onvoorzien
          9. Blz. 345 Algemene dekkingsmiddelen | Vennootschapsbelasting
          10. Blz. 346 Overhead
        3. Blz. 347 03 | Overzicht budgetaanpassingen
          1. Blz. 348 Budgetaanpassingen
          2. Blz. 349 Specificatie 1 Sociaal domein (bedragen x € 1.000)
          3. Blz. 350 Specificatie 2 Economie, wonen en leefomgeving (bedragen x € 1.000)
          4. Blz. 351 Specificatie 3 Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën (bedragen x € 1.000)
        4. Blz. 352 04 | Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          1. Blz. 353 Inleiding
          2. Blz. 354 Overzicht structurele onttrekkingen aan de reserves (bedragen x € 1.000)
          3. Blz. 355 Toelichting
        5. Blz. 356 05 | Overzicht incidentele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          1. Blz. 357 Algemeen
          2. Blz. 358 Totaaloverzicht incidentele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves (bedragen x € 1.000)
          3. Blz. 359 Domein 1 | Sociaal domein
          4. Blz. 360 Toelichting domein 1
          5. Blz. 361 Domein 2 | Economie, wonen en fysieke leefomgeving
          6. Blz. 362 Toelichting domein 2
          7. Blz. 363 Domein 3 | Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
          8. Blz. 364 Toelichting domein 3
        6. Blz. 365 06 | De stand en verloopoverzicht van reserves
          1. Blz. 366 Algemeen
          2. Blz. 367 Eigen vermogen (bedragen x € 1.000)
          3. Blz. 368 A. Algemene reserve
          4. Blz. 369 B. Bestemmingsreserves
          5. Blz. 370 C. Rekeningresultaat
        7. Blz. 371 07 | De stand en verloopoverzicht van voorzieningen
          1. Blz. 372 Algemeen
          2. Blz. 373 Verloopoverzicht voorzieningen
          3. Blz. 374 Toelichting
        8. Blz. 375 08 | Overzicht van de incidentele baten en lasten
          1. Blz. 376 Algemeen
          2. Blz. 377 Totaaloverzicht
          3. Blz. 378 Domein 1 | Sociaal domein
          4. Blz. 379 Domein 2 | Economie, wonen en fysieke leefomgeving
          5. Blz. 380 Domein 3 | Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
        9. Blz. 381 09 | Voortgang investeringen
          1. Blz. 382 Algemeen
          2. Blz. 383 Voortgang investeringen op concernniveau
          3. Blz. 384 1. Bedrijfsmiddelen | huisvesting
          4. Blz. 385 2. Bedrijfsmiddelen | automatisering
          5. Blz. 386 3. Bedrijfsmiddelen | voertuigen en materialen
          6. Blz. 387 4. Binnensportaccommodaties
          7. Blz. 388 5. Buitensportaccommodaties
          8. Blz. 389 6. Recreatie
          9. Blz. 390 7. Riolering
          10. Blz. 391 8. Reiniging
          11. Blz. 392 9. Vastgoed
          12. Blz. 393 10. Openbare ruimte (wegen, bruggen, verlichting e.d.)
          13. Blz. 394 11. Woningbouw
        10. Blz. 395 10 | Financiële ontwikkeling sociaal domein 2018 - 2021
          1. Blz. 396 Algemeen
          2. Blz. 397 Toelichting op de belangrijkste ontwikkelingen 2018 - 2021
          3. Blz. 398 Financiële ontwikkeling sociaal domein 2018 - 2021
          4. Blz. 399 Inhoud van de taakvelden
        11. Blz. 400 11 | Financiële effecten van de coronamaatregelen
          1. Blz. 401 Algemeen
          2. Blz. 402 Totaaloverzicht
          3. Blz. 403 Domein 1 | Sociaal domein
          4. Blz. 404 Domein 2 | Economie, wonen en fysieke leefomgeving
          5. Blz. 405 Domein 3 | Veiligheid, bestuur, dienstverlening en financiën
        12. Blz. 406 12 | Wet normering topinkomens
          1. Blz. 407 Algemeen
          2. Blz. 408 WNT 2019 en 2020
        13. Blz. 409 13 | Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          1. Blz. 410 Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          2. Blz. 411 Vaste activa
          3. Blz. 412 Vlottende activa
          4. Blz. 413 Vaste passiva
          5. Blz. 414 Vlottende passiva
          6. Blz. 415 Borg- en garantstellingen
        14. Blz. 416 14 | Balans per 31 december 2019 en 2020
          1. Blz. 417 Activa
          2. Blz. 418 Passiva
        15. Blz. 419 15 | Toelichting op de balans
          1. Blz. 420 Algemeen
          2. Blz. 421 01 | Immateriële vaste activa
          3. Blz. 422 02 | Materiële vaste activa
          4. Blz. 423 02 | Verloopoverzicht materiële vaste activa
          5. Blz. 424 03 | Financiële vaste activa
          6. Blz. 425 04 | Voorraden
          7. Blz. 426 05 | Uiteenzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          8. Blz. 427 06 | Liquide middelen
          9. Blz. 428 07 | Overlopende activa
          10. Blz. 429 08 | Eigen vermogen
          11. Blz. 430 09 | Voorzieningen
          12. Blz. 431 10 | Vaste schulden met een rentetypische looptijd van één jaar of langer
          13. Blz. 432 11 | Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          14. Blz. 433 12| Overlopende passiva
          15. Blz. 434 13 | Borg of garantstellingen
        16. Blz. 435 16 | Overzicht niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
          1. Blz. 436 Algemeen
          2. Blz. 437 Overige rechten en verplichtingen
          3. Blz. 438 Overzicht meerjarige contracten
        17. Blz. 439 17 | Gebeurtenissen na balansdatum
          1. Blz. 440 Gebeurtenissen na balansdatum
      5. Blz. 441 Bijlagen
        1. Blz. 442 Overzicht van de taakvelden per programma
          1. Blz. 443 Overzicht taakvelden
        2. Blz. 444 Begrippenlijst
          1. Blz. 445 Begrippenlijst
        3. Blz. 446 Afkortingen
          1. Blz. 447 Afkortingen
        4. Blz. 448 Verantwoordingsinformatie over specifieke uitkeringen
          1. Blz. 449 Algemeen
          2. Blz. 450 SiSa | Verantwoording 2020
        5. Blz. 451 Controleverklaring van de accountant over 2020
          1. Blz. 452 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 453 Controleverklaring
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap